Shoutbox

Bezig met laden ...

Congratz Tiel!!
gepost door LexSurax, Gisteren, 13:31
mooi om te horen gras!!
gepost door LexSurax, Gisteren, 13:31
Gisteravond was het 1e bf5 event en 't was top. Graphics gewoon mooi, reviven ging wat stroef, wapens gewoon goed en 't terug spawnen naar je squad gewoon top. En bij deze wil ik Roger, Nico en Peter bedanken voor jullie aanwezigheid, inzet en gezelligheid 't was een leuke avond.

gepost door grasmaaier1962, 16 nov, 08:42
De site is omgezet naar https:// Mocht je merken dat er ergens iets mis gaat dan hoor ik het graag ZSM!  ThumbsUp
gepost door Bram_76_NL, 8 nov, 21:23
Geen dank. Zijn betaalde codes en 100% legaal.  Ooit gekocht voor een euro op humblebundle maar nooit gebruikt. Altijd fijn als een andere er iets aan heeft ThumbsUp
gepost door Teun de Dreun, 2 nov, 14:50
oh jeetje, het werkt. thx teun, heb eerste en laatste gebruikt
gepost door rasgyn, 2 nov, 11:55
Voor de pc gamer hier wat codes voor oude Tom Clancy's games.

Link
gepost door Teun de Dreun, 1 nov, 16:48
Uhm Bedankt!
gepost door Teun de Dreun, 1 nov, 16:47
Beankt!
gepost door Teun de Dreun, 1 nov, 16:47
Felicitaties aan alle jarigen!!
gepost door LexSurax, 29 okt, 17:13
gefeliciteerd Ara
gepost door HHC-Bossie, 28 okt, 19:56
gefeliciteerd Ara!!!
gepost door LexSurax, 28 okt, 10:53
veel plezier
gepost door rasgyn, 26 okt, 22:53
RDR2 is binnen ThumbsUp 90 minuten installatietijd Geschokt:o Achja kan er nog wel bij Brede lach
gepost door weener01, 26 okt, 13:41
ik hoop vd week ook weer wat tijd aan D2 te kunnen besteden, komen elkaar vast wel tegen
gepost door LexSurax, 24 okt, 21:33
Hallo MBG vrienden. Grijns
Ben nu met D2 bezig en ik kan altijd hulp gebruiken Grijns
Dus mocht ik on-line en niet in een party zitten mag je altijd joinen. Lijkt me ook leuker om er met z'n 2-en/3-en op los te gaan.  En mocht iemand hulp nodig hebben sta ik klaar om te helpen ThumbsUpThumbsUp
gepost door Ouwe_pik, 24 okt, 17:34
Heb vrijdag vrij om lekker RDR2 te spelen
gepost door The_League, 22 okt, 08:47
Is even geleden van mijn. maar back ops 4 is wel lachen
gepost door Clipie, 21 okt, 18:54
Leuk om ke weer terug te zien Edwin
gepost door LexSurax, 20 okt, 07:29
Ook weer terug op het forum nu we weer in wat rustiger vaarwater zitten Tong
gepost door speedyedwin1985, 20 okt, 00:09
Ik gun Activision niet zo graag Mn geld. Kan me nog inhouden
gepost door McHCM, 19 okt, 22:39
Hyped voor RDR2. Gelukkig BO4 Black out om de tijd te overbruggen ThumbsUp
gepost door weener01, 19 okt, 15:42
Nog 1 week tot aan red Dead redemption 2. Wat duurt dat wachten lang zeg. Smiley
gepost door McHCM, 19 okt, 10:37
Congratz Patje
gepost door LexSurax, 15 okt, 14:48
Gefeliciteerd Laura
gepost door LexSurax, 14 okt, 14:56
Leden

Welkom nieuwe leden

JjochemJ sinds Gisteren, 12:51

Baasbob sinds 19 okt, 09:34

Mrtnbkx sinds 14 okt, 10:16

trijangel sinds 12 okt, 18:27

Wie is er online?

49 gasten, 0 leden (0 vrienden)

Welkom, gast
 
 

Get Rezzed! met de ontwikkeling van Dying Light.

Game Nieuws8 apr 2016, 14:45 door rasgyn - 550 keer gelezen
Tijdens EGX Rezzed legde ontwikkelaar Pawel Rohlader legde uit waarom Dying Light eigen technologie gebruikt.



Pawel Rohleder gaf ons een kijkje in de voor en nadelen van het hebben en ontwikkelen van je eigen technologie. Technologie bepaalt niet alleen hoe een game eruit ziet, maar ook hoe de workflow zich aanbied. Zo zou je alles kunnen inkopen en een heleboel middelen verzamelen om iets moois te maken. Maar je kunt het zelf ook maken. Niet alleen heb je dan iets nieuws, en aangepast, voor dit project maar ook voor andere projecten. Ook kun je dit verkopen aan andere bedrijven en zelfs samenwerken met fabrikanten zoals Nvidia om het beste eruit te krijgen. In Dying Light is regen gebaseerd op waar het zonlicht kan komen. Dit soort features kun je dus voorleggen aan je techteam. AI moest vertical movement hebben, en dat is ook een ingewikkelde klus voor zo'n team.

Er zit natuurlijk wel een prijskaartje aan. Ten eerste is het duur, je moet tenslotte ook een techteam hebben die kan opzadelen met de allerlei problemen of wensen. Wat je vooral gaat overkomen is dat van alles wat je team maakt, je er maar 5-10% van gaat gebruiken. Het is dus belangrijk om van tevoren een lijst te maken met features die je wilt gebruiken. Want elk onderdeel die je gebruikt kost je team minstens 3 maanden om te leren en ontwikkelen. Je zal veel moeilijke keuzes moeten maken en er zal veel tijd voor uitgetrokken worden. Omdat Dying Light eigen technologie gebruikt werd gekozen om de toolset te baseren op de ontwerper. Dus in tegenstelling met de meeste bedrijven die een hele rits mogelijkheden ter beschikking hebben, heeft deze ontwerper alles wat hij nodig heeft en vraagt.

Als je dus van plan bent een game te maken, dan is het handig om te kijken of je een eigen techteam kan krijgen. Als je eenmaal je features in een lijst hebt gezet, dan kun je games maken van dit formaat:


Reacties op dit artikel (0)

Geen reacties gevonden voor dit artikel.

Reageer op dit artikel

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie plaatsen.
Log in of maak een account aan.