Shoutbox

Bezig met laden ...

Fijn nieuwjaar gewenst voor iedereen
gepost door LexSurax, 2 jan, 11:20
iedereen nog de beste wensen voor 2020 !!!
gepost door sali-71, 2 jan, 09:09
Speel ze beide 😁
Al staat Breakpoint ff op laag pitje. Ben op zoek naar mensen voor de raids
gepost door Ouwe_pik, 1 jan, 15:57
Hey Case,
Zit je ook op Discord? Dat gaat tegenwoordig wat sneller...
gepost door LexSurax, 30 dec 2019, 00:35
Iemand die Ghost Recon Breakpoint in coöp wil spelen ( of COD MW) voeg mij toe.
Case-bTp
gepost door Case-bTp, 29 dec 2019, 18:30
Fijne feestdagen iedereen!!!
gepost door LexSurax, 25 dec 2019, 10:12
Thnx Johan Brede lach
B3 gaat er ook wel komen en dan laat ik het je gelijk weten ThumbsUp
gepost door Ouwe_pik, 15 dec 2019, 15:13
hey peter ik denk inderdaad dat je je meer gaat vermaken met COD , mocht je toch borderlands 3 uit de budget bak vissen of tweedehands kunnen kopen ik wil wel helpen .  
gepost door sali-71, 14 dec 2019, 12:10
Thnx voor de info ThumbsUp
Gaat waarschijnlijk COD worden na YouTube Grijns Ziet er een stuk beter dan voorgaande delen lijkt volgens mij op mw3 en die vond ik top Brede lach
gepost door Ouwe_pik, 12 dec 2019, 11:50
Pffft lastige keus 2 geweldige games maar totaal niet te vergelijken. Heb beide games platinum en vind cod weer een geweldige mp hebben. Leuker dan de voorgaande delen. Bo3 heeft weer een geweldig verhaal/sp. Waar je wel weer even zoet mee bent. Sorry hier schiet je ook niet zo veel mee op.
gepost door McHCM, 12 dec 2019, 09:54
Kerst hulp gevraagd Brede lach
Mag kiezen van de kerstman tussen COD Modern Warfare of Borderlands 3 Brede lach Maar kan geen keuze maken en allebei is geen optie Ik zeg niets Dus hellup Tong
gepost door Ouwe_pik, 10 dec 2019, 18:34
Gefeliciteerd Naik!!!
gepost door LexSurax, 6 dec 2019, 13:51
Een mooi moment om nog eens de ontstaangeschiedenis van onze favoriete console te lezen die door jou geschreven is: Het Ontstaan Van Een Merk
gepost door LexSurax, 4 dec 2019, 08:15
Gefeliciteerd met de 25ste verjaardag van PlayStation. 03-12-1994 werd de ps1 op de wereld los gelaten en de wereld was nooit meer het zelfde.
gepost door McHCM, 3 dec 2019, 21:51
Zijn er leden cie GR Breakpoint spelen? En raids willen spelen.
gepost door Ouwe_pik, 3 dec 2019, 19:34
De plus games voor december zijn titanfall 2 en een motorcross game .
gepost door sali-71, 27 nov 2019, 18:07
Gefeliciteerd met MBG! ThumbsUp
gepost door Bram_76_NL, 27 nov 2019, 11:59
Thnx Sali!
gepost door Bram_76_NL, 31 okt 2019, 14:14
De plus games voor november zijn nioh en outlast 2 , veel speelplezier .
gepost door sali-71, 31 okt 2019, 08:40
Zoek mensen die de nieuwe COD MW spelen. Voeg me toe! Dixie_Normouzz
gepost door Dixie_Nourmouzz, 29 okt 2019, 11:14
Iemand potje fifa 20
gepost door Jordanj, 23 okt 2019, 13:06
Goeden avond iedereen
gepost door Jordanj, 20 okt 2019, 19:36
Hey, welkom terug!
gepost door Bram_76_NL, 19 okt 2019, 09:40
Hey all.
gepost door Jordanj, 18 okt 2019, 17:22
ja hoor !!
gepost door sali-71, 11 okt 2019, 08:07
Leden

Welkom nieuwe leden

Crakk420 sinds 16 jan, 22:20

Case-bTp sinds 28 dec 2019, 19:23

Steven82v sinds 26 nov 2019, 20:34

Jordanj sinds 18 okt 2019, 17:18

Wie is er online?

29 gasten, 0 leden (0 vrienden)

Welkom, gast
 
 
Mijn game collectie (0/5)
Geen games gevonden.

Game: BioshockTerug

boxart
Release:17/10/2008
Genre:First Person Shooter
Review | 20 oktober 2008 23:59 -
Met de huidige economische crisis in het achterhood, gaan er opnieuw stemmen op dat het kapitalistische systeem niet veel waard is. Maar evenmin het communistische of fascistische, zo bleek al uit het verleden. Wat schiet er dan nog over? Het wondere systeem van Rapture natuurlijk, de onderwaterstad die ook in de PS3-versie van BioShock de hoofdrol speelt!


 BioShock zag een jaar geleden al het daglicht op de pc en de Xbox 360. Op beide platformen wist deze unieke mix van shooter en RPG te overtuigen met lovende kritieken als resultaat. Het heeft uitgever 2K Games echter nog een jaar extra gekost om de game ook naar de PS3 te porten. Het spel op zich heeft op dit nieuwe platform niet al te veel vernieuwingen ondergaan, maar voor de volledigheid is het handig om de zaken nog eens eventjes op een rijtje te zetten!

Adam en Eve

Het lot speelt nog maar eens met jouw voeten wanneer je boven de Atlantische Oceaan hangt rond het jaar 1960. Je vliegtuig crasht in zee en de enige die er in slaagt zichzelf levend uit het zinkende wrak te sleuren, ben jij. Als bij wonder bevindt er zich een stenen toren op de plek waar je net gecrasht bent, en dat midden in zee! Bij gebrek aan alternatieven ga je deze toren binnen en begin je een afdeling in een klein duikbootje naar de onderwaterstad Rapture. Deze unieke metropool werd door de excentrieke wetenschapper Andrew Ryan gebouwd die het beu was gecontroleerd te worden door de kibbelende overheden en daarom besloten heeft zijn eigen utopische wereld op te bouwen. Hierin zouden wetenschappers zich volledig kunnen laten gaan zonder zich veel aan te trekken van normen of waarden. Zoals het elk goed experiment betaamt, gaat het een en ander echter fout. Het Rapture dat jij betreedt, is dan ook half verzwolgen door de zee en wordt bevolkt door wezens met vrij pijnlijke bedoelingen!

Om deze aangetaste mensen de baas te kunnen, beschik je niet alleen over een ineengeknutseld wapenarsenaal met acuut gebrek aan (verschillende types van) kogels, maar zal je je ook aan de nodige Plasmids mogen tegoeddoen. Deze Plasmids geven je speciale krachten, zoals de mogelijkheid om een zwerm bijen uit je arm tevoorschijn te laten komen en op de vijand af te laten vliegen, of tegenstanders te elektrocuteren, in brand te steken of omver te werpen met voorwerpen dankzij telekinesis. De mogelijkheden van de Plasmids zijn enorm gevarieerd en vormen daarmee een zeer uniek aspect van BioShock, nog eens bijgestaan door de passieve Tonics die je her en der kan terugvinden en je bijvoorbeeld meer kracht of betere genezingsmogelijkheden geven.

   Plasmids gebruiken gaat echter niet zomaar! Om er voor te zorgen dat je niet constant een inferno veroorzaakt, wordt het gebruik van Plasmids gelimiteerd door je EVE-meter, de mana van BioShock zo je wil. EVE kan je her en der in spuiten terugvinden of aankopen aan een van de verkoopmachines die in de donkere, verzonken stad verspreid staan. Aan die machines kan je ook terecht voor kogels, te betalen met geld dat je bijeensprokkelt tijdens je tocht. Om nieuwe Plasmids aan te kopen, beschik je bovendien maar beter over voldoende ADAM. Dit ADAM kan je alleen bekomen door Little Sisters te benaderen, kleine meisjes die in Rapture ronddolen. Ze zijn echter nooit alleen, maar worden bijgestaan door een immer coole Big Daddy, een groot robotachtig wezen in een oud duikpak dat zijn Little Sister kost wat kost beschermt. Wil je de ADAM van een klein meisje stelen, dan dien je dus eerst en vooral de Big Daddy uit de weg te ruimen, wat geen eenvoudige klus is! De morele keuze doet ook nog eens zijn intrede: je kan er voor opteren de Little Sister te doden en zo maximale ADAM uit haar te zuigen, maar je kan er ook voor kiezen haar vergald zieltje te redden. Dat levert je echter minder ADAM op dan wanneer je haar doodt. Moeilijke keuze!

Expeditie Robinson

Zo goed als alles uit de PS3-versie is identiek aan de andere versies, maar de game wordt er daarom niet minder op! Het spel heeft absoluut nog niet aan sfeer ingeboet en momenten als je eerste aanvaring met een Big Daddy of je Half-Life-achtige aankomst in Rapture in het begin van de game (met een mooie walvis die onder je door zwemt) zullen gegarandeerd in je gamegeheugen gegrift blijven staan! Toch heeft 2K nog de moeite gedaan om enkele kleine aanpassingen door te voeren.

De belangrijkste daarvan is de Survivor-mode die zelfs de winnaars van Expeditie Robinson een toontje lager zal laten zingen! Deze moeilijkheidsgraad draagt de subtitel "Every bullet counts" en vat alles daarmee perfect samen. Alles wordt zeldzamer en minder efficiënt: het aantal kogels dat je tegenkomt ligt zo laag dat je maar beter over uitstekende mikkunsten beschikt, tegenstanders (met nog steeds de hyperactieve slicers in de hoofdrol) worden sterker, EVE-spuiten en health-pakketten zijn schaarser en  hebben een geringer effectief en geld zal eerder een zeldzaamheid worden! Het komt er in deze moeilijkheidsgraad dan ook echt op aan zoveel mogelijk te rantsoeneren en alles wat je hebt zo efficiënt mogelijk te gebruiken. Het hacken van vijandelijke turrets of verkoopmachines, dat via een nog steeds leuk minigame gebeurt en je onder meer lagere kostprijzen van items oplevert, wordt daarmee des te belangrijker. Zie je het even echt niet meer zitten, dan kan je gelukkig steeds de moeilijkheidsgraad aanpassen via het menu. Op die manier kan je voor een uitdaging kiezen zonder dat je ooit echt vast zult komen te zitten. De lagere moeilijkheidsgraden vormen namelijk een veel minder groot obstakel en vooral in Easy zal je zelden tot nooit gebruik moeten maken van de Vita Chambers, de respawn-punten van BioShock.

Voorts zijn er nog een aantal kleinere ingrepen. Zo zijn de Plasmids die voor de andere versies als downloadable content verschenen meteen beschikbaar in de PS3-versie en werd de game ook voorzien van Trophies. Daarnaast werd er ook aan de grafische engine gewerkt. Er gingen de laatste tijd geruchten de ronde dat de PS3-versie er niet zo mooi uit zou zien als zijn collega's, maar tijdens het spelen zelf heb ik daar alvast niet veel van gemerkt. Je moet al een getraind oog hebben om eventuele grafische verschillen op te merken, waardoor ik er van overtuigd ben dat Jan met de pet geen verschil zal zien tussen de PS3- en Xbox 360-versie. Af en toe had het PS3-exemplaar wel last van een paar framedrops, maar nooit te frequent of te drastisch om echt te storen en trouwens een euvel waar de Xbox 360-versie destijds ook een beetje last had. Voor een jaar extra ontwikkeltijd zou je echter wel verwachten dat zaken als dit opgelost werden. Het grafische aspect zorgt er niettemin opnieuw voor dat BioShock een game met bakken sfeer is: donkere gangetjes, de typische neonlichten uit de jaren zestig, gedetailleerde (en in enkele gevallen zelfs verbeterde) textures: het ziet er allemaal opnieuw geweldig uit! De art deco-stijl past opnieuw perfect in het geheel en BioShock spelen resulteert opnieuw in een prachtige gameplay-ervaring van een uur of t vijftien.

Vijftien uur is niet overdreven veel en meteen komen we dan ook bij het grootste minpunt van BioShock: de speelduur. Na de singleplayercampagne valt er namelijk niet veel meer te beleven. Multiplayer of co-op is in ieder geval opnieuw nergens te bespeuren waardoor BioShock een honderd procent singleplayerervaring is. Wel krijgt de PS3-versie nog enkele zogenaamde Challange Rooms. Dit zijn extra, aparte levels die je met nieuwe uitdagingen zullen confronteren. Ze zullen echter pas vanaf 20 november beschikbaar zijn, exclusief voor Sony's console, dus het is moeilijk om deze al mee in de beoordeling op te nemen. Naar verwachtingen zullen zij een leuke toevoeging zijn maar gaan ze geen mirakels verrichten voor de speelduur van de game. De conclusie is dan ook eenvoudig: heb je BioShock nog nooit gespeeld, dan is deze PS3-versie het ideale excuus om dit prachtige avontuur in huis te halen. Heb je al eens de eer en het genoegen gehad met de wereld van Rapture kennis te maken, dan biedt deze PS3-versie niet genoeg nieuws onder de zon om een heraankoop te rechtvaardigen. We gaan er echter van uit dat dat ook niet de bedoeling was van 2K en dus belonen we BioShock maar al te graag weer met een mooie score! Op naar BioShock 2!
Ontwikkeld door: 2K Boston - Uitgegeven door: 2K Games -

Gebruikers waardering

Totaal: 9/10 - Stemmen: 1
Er zijn nog geen MBG leden met deze game.