Pagina's: 1 [2] 3
  E-mail dit topic  |  Print  

Auteur Topic: Probleem waar ik niet vrolijk van word  (gelezen 4769 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
3 Oktober 2014, 15:23:19
Ralf
Super Member
*

PSN/SEN ID: ralfvanwessel

MBG Events:
Georganiseerd: 1
Ingeschreven: 35

r.wessel6@chello.nl
« Antwoord #10 Gepost op: 3 Oktober 2014, 15:23:19 »

dag Ralf, ik denk dat het een wederkerend probleem is zoals GTAV in de tijd.

Aangezien je met de Vita wel online kanvia mobiel internet, ligt het aan de instelling van je intern netwerk
DNS is datgene dat weet naar waar je wil surfen.

al bij al nog gemakkelijk uit te voeren op je ps4 via instellingen

hier de link: http://manuals.playstation.net/document/en/ps4/settings/nw_settings.html

You can connect to the Internet with the PS4™ system by using a LAN cable (for a wired connection) or Wi-Fi (for a wireless connection).
Select [Network] > [Set Up Internet Connection], and then follow the screens to adjust settings.

Je laat alles op auto staan of standaar, maar bij DNS kies je handmatig en geef dan in 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Als het niet duidelijk is, dan maak ik wel een filmpje via gsm Knipoog

Met de Vita kan ik ook geen verbinding krijgen met de Sony servers. De instellingen zoals hierboven heb ik gedaan en dan werkt het alleen voor de ps4. Voor mijn gevoel moet ik de instellingen in het modem veranderen. Heb net UPC gebeld en die zeggen dat ik de modem terug moest zetten in de fabrieksinstellingen dmv het kleine knopje aan de achterkant. Dat wil helaas ook niet werken.

Ook krijg ik geen verbinding met de apps op de tel en tablet met sony servers.

UPC zegt dat ze mij niet verder kunnen helpen omdat ik voor de rest wel verbinding heb met internet met andere sites enz en dat ik met Sony moet gaan bellen.

Straks maar eens even doen. Kwaad

3 Oktober 2014, 15:35:28
kdcookie
MBG moderator
Super Member
*

PSN/SEN ID: kdcookie

MBG Events:
Georganiseerd: 69
Ingeschreven: 125

kenny.dekock
« Antwoord #11 Gepost op: 3 Oktober 2014, 15:35:28 »

het werkt normaal voor elk toestel die verbonden is met je wifi en waar je de dns verandert
dus op de vita, pc, telefoon,...

tis klote maar volgens mij de enigste oplossing

je kan idd in je modem ( als dat mogelijk is bij die van upc) de dhcp aanpassen ( datgene dat je ip adressen geeft aan je toestellen) dat hij bij dns de 8.8.8.8 en 8.8.4.4 instelt, dan hoef je dit maar 1 maal doen

er zijn natuurlijk ook altijd de poorten ie je kan openzetten, maar weet niet of dit gaat helpen, dat is meer voor de nat types
4 Oktober 2014, 10:29:34
Ralf
Super Member
*

MBG Events:

r.wessel6@chello.nl
« Antwoord #12 Gepost op: 4 Oktober 2014, 10:29:34 »

Dit zijn zich de dns poorten van Google?

4 Oktober 2014, 11:01:27
valkyrio
MBG Redactie
Super Member
*

PSN/SEN ID: valkyrio

MBG Events:
Ingeschreven: 4

"If you are going through hell, keep going."

valkyrio_BE
« Antwoord #13 Gepost op: 4 Oktober 2014, 11:01:27 »

Je verhaal doet me denken aan wat ik een jaar geleden had op toen nog de PS3.  Ik dacht eerst dat het aan mij lag en ik werd echt gek omdat ik geen oplossing vond en echt niet wist wat ik moest doen.

Maar na een week ontdekte ik dat er in de regio waar ik woon verschillende mensen precies hetzelfde probleem hadden én ze waren allemaal klant bij hetzelfde bedrijf (Telenet). Toen zijn we allemaal samen Telenet en Sony blijven bestoken met forumberichten en uiteindelijk gaven ze na een week toe dat dat het probleem bij hen lag (Telenet) en dat daardoor er PSN problemen waren bij sommige klanten. Na een paar dagen was het dan opgelost, ondertussen zijn we een jaar verder en heeft niemand nog problemen gehad (*hout afkloppen*).

Als je enkel problemen hebt met PSN en je kan bv. op de PC wel gewoon internetten, en je hebt in het verleden nooit problemen gehad, dan denk ik dat de kans bestaat dat UPC iets veranderd heeft aan hun servers waardoor mensen nu problemen hebben als ze verbinding willen maken met het PSN.

4 Oktober 2014, 11:40:32
Ralf
Super Member
*

MBG Events:

r.wessel6@chello.nl
« Antwoord #14 Gepost op: 4 Oktober 2014, 11:40:32 »

Je verhaal doet me denken aan wat ik een jaar geleden had op toen nog de PS3.  Ik dacht eerst dat het aan mij lag en ik werd echt gek omdat ik geen oplossing vond en echt niet wist wat ik moest doen.

Maar na een week ontdekte ik dat er in de regio waar ik woon verschillende mensen precies hetzelfde probleem hadden én ze waren allemaal klant bij hetzelfde bedrijf (Telenet). Toen zijn we allemaal samen Telenet en Sony blijven bestoken met forumberichten en uiteindelijk gaven ze na een week toe dat dat het probleem bij hen lag (Telenet) en dat daardoor er PSN problemen waren bij sommige klanten. Na een paar dagen was het dan opgelost, ondertussen zijn we een jaar verder en heeft niemand nog problemen gehad (*hout afkloppen*).

Als je enkel problemen hebt met PSN en je kan bv. op de PC wel gewoon internetten, en je hebt in het verleden nooit problemen gehad, dan denk ik dat de kans bestaat dat UPC iets veranderd heeft aan hun servers waardoor mensen nu problemen hebben als ze verbinding willen maken met het PSN.

Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem als ik. Alles werkt wel gewoon hoor. Ik kan de partychat in en aanmelden bij PSN. Ik kan alleen geen multiplayer games spelen zoals Destiny en de MP van ghosts werkt ook niet. Dan maakt ie geen contact met een of andere server. Gisterenmiddag heb ik de DNS instellingen van Google gepakt. ( 8.8.8.8 en 8.8.8.4) en toen werkte het wel.  Rollende ogen . Of het met upc te maken heeft denk ik niet want Lex En Johan hebben ook UPC en die hebben geen problemen. En dit probleem is sinds afgelopen donderdag toen 's middags PSN down was. Of Sony iets verandert heeft in de beveiliging van hun MP servers door al die aanvallen met dat Ddos van de afgelopen tijd dat dat nu een conflict geeft met mijn dns instellingen van mijn provider? Ik weet het niet.

Gisteren met Sony gebeld en die zeggen dat ze er mee bezig zijn en dat ik DNS instellingen 8.8.8.8 en 8.8.4.4 moet gebruiken bij de instellingen in de PS4 want dat zijn hun DNS poorten zeggen ze. Maar als ik dan zeg dat ik ook problemen met de wifi heb met de PSapp en de vita dan hebben ze geen antwoord(alleen maar dat ze bezig zijn wat ik niet geloof) Kwaad

Ik kan de app nu niet meer gebruiken als second screen voor de kinderen en de vita kan ik niet updaten via wifi. ( bij wifi kan ik voor mijn gevoel niet de DNS instellingen veranderen.)

4 Oktober 2014, 16:01:51
Freak83
Super Member
*

PSN/SEN ID: Freak83

MBG Events:
Georganiseerd: 9
Ingeschreven: 24

Veel te veel games om te spelen!

« Antwoord #15 Gepost op: 4 Oktober 2014, 16:01:51 »

Ik had net ook zo'n probleem. Ik kon niet inloggen bij de Ubisoft server (uplay) met watch dogs. Eerst was er niks aan de hand. Ik heb nu ook de DNS code veranderd zoals ze hier boven zeggen. De ps4 opnieuw aangezet. En toen deed die het wel. Grijns Bedankt voor de oplossing. Mijn ps3 en vita heb ik nog niet geprobeerd.
Ja mijn provider is ook UPC.
« Laatste verandering: 4 Oktober 2014, 16:03:50 door Freak83 » Gelogd

Tijdreizen doen we al, het is alleen eenrichtingsverkeer.
4 Oktober 2014, 18:48:57
Ralf
Super Member
*

MBG Events:

r.wessel6@chello.nl
« Antwoord #16 Gepost op: 4 Oktober 2014, 18:48:57 »

Met deze dan instellingen wordt ik nat type 3 terwijl ik normaal 2 heb....... Bedroefd

4 Oktober 2014, 20:51:44
kdcookie
MBG moderator
Super Member
*

MBG Events:

kenny.dekock
« Antwoord #17 Gepost op: 4 Oktober 2014, 20:51:44 »

Dit zijn idd de dns van google
Waarom met werkt met deze instellingen?
Dns is een soort database, en die van google zijn groter dan die van jouw lokale upc
Dus je pc,.....,... Wil een www. Adres omzetten en jouw lokale upc kan er geen weg mee terwijl google dit wel weet . Andere upc dns server dan wel bv in de buurt van johan

Dit is een kort-door-de-bocht uitleg

Voor het nat type moet je eens kijken of upnp aan staat
4 Oktober 2014, 20:52:58
kdcookie
MBG moderator
Super Member
*

MBG Events:

kenny.dekock
« Antwoord #18 Gepost op: 4 Oktober 2014, 20:52:58 »

Ps je kan die instellingen ook toepassen op de vita of andere toestellen
4 Oktober 2014, 21:19:17
Ralf
Super Member
*

MBG Events:

r.wessel6@chello.nl
« Antwoord #19 Gepost op: 4 Oktober 2014, 21:19:17 »

Ik heb de modem gereset en net was mijn nat type weer 2. De apps op tel en tablet werken ook weer en de vita wou ook weer updaten met de DNS instellingen van upc. Nu heb ik alleen de ps4 op de DNS instellingen staan van Google. Mijn modem niet. Misschien dat upc iets gedaan heeft ik weet het niet. Straks nog even online proberen en als dat goed gaat is mijn weekend weer goed.  Grijns

MBGclan: Playstation community voor Minder Bedreven Gamers

Neem contact met ons op!

Pagina's: 1 [2] 3
  E-mail dit topic  |  Print  

Ga naar: