Pagina's: [1] 2 3
  E-mail dit topic  |  Print  

Auteur Topic: Probleem waar ik niet vrolijk van word  (gelezen 4771 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
3 Oktober 2014, 09:14:35
Ralf
Super Member
*

PSN/SEN ID: ralfvanwessel

MBG Events:
Georganiseerd: 1
Ingeschreven: 35

r.wessel6@chello.nl
« Gepost op: 3 Oktober 2014, 09:14:35 »

Ik heb thuis sinds gisteren een probleem waar ik niet van weet waar het en bij wie het probleem ligt.

Het probleem is dat ik niet online kan gamen omdat ik de melding krijg dat de servers niet gevonden worden. Dit probleem heb ik met Destiny en met CoD Ghosts. (heb ik even als check gebruikt).

Als ik Destiny opstart krijg ik eerst de melding van de PS4":

"het gebruik van de door de gebruiker gegenereerde media is niet toegestaan voor je account"

daarna krijg ik de melding van de PS4:

"Het gebruik van de chat- en berichtenfunctie van deze applicatie is niet toegestaan voor je account"

Daarna komt de melding van Destiny:

"Error

lost connection to partner services. Please check your network configuration and try again"

Dit heb ik een uur geprobeerd met ondertussen het modem gereset, de PS4 verschillende malen opgestart, Spanning van de PS4 er helemaal afgegooid. Na een uurtje kon ik eindelijk destiny in en heb ik een half uurtje gespeeld. Tijdens dit half uurtje viel mij op dat ik geen strikes kon spelen. Daar kreeg ik de melding dat ik geen PSplus heb. (raar want dat heb ik wel en je hebt psplus nodig om online te kunnen spelen). Ik heb de internetverbinding met de PS4 getest en daar kwam niets raars uit. Het enigste wat misschien een punt van discussie is dat ik nat type 2 heb. (is volgens mij ook goed genoeg zolang je maar geen nat type 3 heb)

Ik heb Destiny afgesloten en opnieuw opgestart en toen begon het feestje weer opnieuw en kreeg ik destiny niet opgestart met weer de meldingen zoals hierboven al staan.

Wat ook blijkt is dat ik met de Vita geen verbinding krijg met de playstationservers want ik kan bv niet de nieuwe update voor de vita downloaden. tevens kan ik ook geen verbinding maken met de servers van playstation met de playstationapp op zowel telefoon en tablet als ik thuis in het wifi netwerk zit. Maar ik kan bijv wel weer inloggen op het SEN netwerk met de tablet.

Ik kan thuis wel de playstation app op met de telefoon als ik wifi uitschakel en op het abbonement van de tel het internetverbinding heb.

Vanmiddag als ik thuis ben probeer ik het weer maar heb niet het gevoel dat het probleem voorbij is.

Het is een wazig en raar verhaal  maar heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

3 Oktober 2014, 11:09:01
PenDragon-007
Senior Member
*

PSN/SEN ID: PenDragon-007

MBG Events:
Georganiseerd: 13
Ingeschreven: 65

Teamplay Above Win

« Antwoord #1 Gepost op: 3 Oktober 2014, 11:09:01 »

mischien playstation zelf bellen mischien is er iets mis met je acount

3 Oktober 2014, 11:27:14
Vld48
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 3 Oktober 2014, 11:27:14 »

Hoi Ralf,

dat is flink balen kerel  Bedroefd en ben ff op zoek gegaan voor je en je bent niet de enigste die met dit probleem
te maken heeft.

ik zet ff een link en ik hoop dat je daar evt het antwoord vindt:

http://forum.xbw.nl/threads/de-ps4-mogelijke-problemen-en-oplossingen-thread.171951/page-26

succes kerel
3 Oktober 2014, 11:38:25
Ralf
Super Member
*

MBG Events:

r.wessel6@chello.nl
« Antwoord #3 Gepost op: 3 Oktober 2014, 11:38:25 »

Hoi Ralf,

dat is flink balen kerel  Bedroefd en ben ff op zoek gegaan voor je en je bent niet de enigste die met dit probleem
te maken heeft.

http://forum.xbw.nl/threads/de-ps4-mogelijke-problemen-en-oplossingen-thread.171951/page-26

succes kerel

bedankt. Ik kom wel vaak het woordje upc tegen en dat is ook mijn provider.  Rollende ogen. Ze praten over DNS veranderingen bij de instellingen op de PS4 maar volgens mij moet je dan toch ook je modem veranderen qua instellingen?  Huh?

3 Oktober 2014, 11:57:51
LexSurax
Administrator
Super Member
*

PSN/SEN ID: LexSurax

MBG Events:
Georganiseerd: 10
Ingeschreven: 59

You don't have to flee, I'm a member of MBG

« Antwoord #4 Gepost op: 3 Oktober 2014, 11:57:51 »

ik had gister middag exact het zelfde probleem
echter zag ik dat PSN offline was en heb de boel uit gezet, toen ik savond het weer aanzette werkte het gewoon
ik heb dus niks veranderd

ps.
ik heb ook upc

Er was eens een gamer wat minder bedreven,
die speelde online met trillen en beven.
Het zat hem niet mee,
maar vond MBG.
En heeft nu de tijd van zijn leven.
3 Oktober 2014, 12:21:57
Vld48
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 3 Oktober 2014, 12:21:57 »

Hoi Ralf,

te maken heeft.

succes kerel

bedankt. Ik kom wel vaak het woordje upc tegen en dat is ook mijn provider.  Rollende ogen. Ze praten over DNS veranderingen bij de instellingen op de PS4 maar volgens mij moet je dan toch ook je modem veranderen qua instellingen?  Huh?

Geen dank Ralf we zijn hier om elkaar te helpen, en wat het DNS veranderen daar heb ik geen idee van maar misschien een optie om nogmaals je router sequ modem te resetten en mocht dat evt nog niet helpen dan zou ik contact opnemen met UPC wie weet kunnen ze je daar mee helpen.
Bel het nummer 1200 met je vaste telefoon dan bel je gratis  Knipoog
3 Oktober 2014, 13:17:05
McHCM
De vraag maar raak!
MBG moderator
Super Member
*

PSN/SEN ID: McHCM

MBG Events:
Georganiseerd: 12
Ingeschreven: 142

AFCA vs ID&T

McHCM @johanteunissen
« Antwoord #6 Gepost op: 3 Oktober 2014, 13:17:05 »

Ik heb ook UPC maar als eeven niet online geweest en kan dat dus niet bevestigen

3 Oktober 2014, 14:42:05
Ralf
Super Member
*

MBG Events:

r.wessel6@chello.nl
« Antwoord #7 Gepost op: 3 Oktober 2014, 14:42:05 »

Ik ben nu thuis en heb het weer geprobeerd. Ik krijg nog steeds dezelfde meldingen als gisterenavond......... Kwaad Kwaad Kwaad Kwaad

3 Oktober 2014, 14:50:16
McHCM
De vraag maar raak!
MBG moderator
Super Member
*

PSN/SEN ID: McHCM

MBG Events:
Georganiseerd: 12
Ingeschreven: 142

AFCA vs ID&T

McHCM @johanteunissen
« Antwoord #8 Gepost op: 3 Oktober 2014, 14:50:16 »

Ik ben nu thuis en heb het weer geprobeerd. Ik krijg nog steeds dezelfde meldingen als gisterenavond......... Kwaad Kwaad Kwaad Kwaad

ik zie in mijn lijst gewoon staan als playing destiny

3 Oktober 2014, 15:00:23
kdcookie
MBG moderator
Super Member
*

PSN/SEN ID: kdcookie

MBG Events:
Georganiseerd: 69
Ingeschreven: 125

kenny.dekock
« Antwoord #9 Gepost op: 3 Oktober 2014, 15:00:23 »

dag Ralf, ik denk dat het een wederkerend probleem is zoals GTAV in de tijd.

Aangezien je met de Vita wel online kanvia mobiel internet, ligt het aan de instelling van je intern netwerk
DNS is datgene dat weet naar waar je wil surfen.

al bij al nog gemakkelijk uit te voeren op je ps4 via instellingen

hier de link: http://manuals.playstation.net/document/en/ps4/settings/nw_settings.html

You can connect to the Internet with the PS4 system by using a LAN cable (for a wired connection) or Wi-Fi (for a wireless connection).
Select [Network] > [Set Up Internet Connection], and then follow the screens to adjust settings.

Je laat alles op auto staan of standaar, maar bij DNS kies je handmatig en geef dan in 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Als het niet duidelijk is, dan maak ik wel een filmpje via gsm Knipoog
MBGclan: Playstation community voor Minder Bedreven Gamers

Neem contact met ons op!

Pagina's: [1] 2 3
  E-mail dit topic  |  Print  

Ga naar: