Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7
  E-mail dit topic  |  Print  

Auteur Topic: Playstation 4 nat type  (gelezen 13641 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
1 December 2014, 14:29:07
Dragonkiss
1336.9
Junior Member
*

PSN/SEN ID: Dragonkiss-nl

MBG Events:
Georganiseerd: 0
Ingeschreven: 1

If u cant handle me, go play with your Wii

« Antwoord #50 Gepost op: 1 December 2014, 14:29:07 »

En zo leren we elke dag wat bij Brede lach

JD: 'He died?'
Kelso: 'I sure hope so else the autopsy is gonna be an bitch!'
19 December 2014, 10:29:31
Xtry_online
Nieuweling
*

PSN/SEN ID: Xtry_online

MBG Events:
Ingeschreven: 0

« Antwoord #51 Gepost op: 19 December 2014, 10:29:31 »

Heeft hier iemand een duidelijke "tutorial" voor het port forwarden van een PS4 en Belgacom (Proximus) B-Box 3.
Ikzelf zit bij telenet. En heb volgende stappen gevolgd op zowel PS3 als PS4 http://www.mbgclan.nl/forums/index.php?topic=6872.0
Sindsdien heb ik geen enkel probleem meer met mijn netwerk op de console.

Een maat van mij is echter bij Belgacom en heeft constant problemen.
Is er iemand die een soortgelijke tutorial kan geven als die van telenet maar dan voor Belgacom B-Box 3?
Zodat mijn maat ook uit de problemen geraakt?

Alvast bedankt

19 December 2014, 10:40:43
rasgyn
immer imposante titelhouder der generale ... dingus
MBG Redactie
Super Member
*

PSN/SEN ID: rasgyn

MBG Events:
Georganiseerd: 10
Ingeschreven: 96

Ludus mea arena est

https://www.facebook.com/ @RamonArts
« Antwoord #52 Gepost op: 19 December 2014, 10:40:43 »

/justmy2cents

hm ik heb hier weinig verstand van maar, het voorbeeld wat hier word gegeven is wat je zelf thuis kunt doen. En het enige wat je thuis kunt doen is je bekabeling goedmaken en de poorten openen. Of een duurder abonnement aanschaffen bij je provider.

Wat mij vooral helpt is de instructies opvolgen van de gameontwikkelaar. bij voorbeeld: http://support.activision.com/articles/en_US/FAQ/Port-Forward-and-NAT-FAQ
In mijn geval van cod aw: ik had al mijn poorten al open, maar had nog steeds medium(ofzoiets) connectie, toen ik de upnp (letterlijk op mijn ps4 of all things) openzette had ik een open connectie.

Voor de rest lijkt het mij allemaal een probleem dat bij je internet provider ligt. Misschien kun je kijken of hij kan overstappen?

19 December 2014, 11:06:44
Xtry_online
Nieuweling
*

MBG Events:

« Antwoord #53 Gepost op: 19 December 2014, 11:06:44 »

/justmy2cents

hm ik heb hier weinig verstand van maar, het voorbeeld wat hier word gegeven is wat je zelf thuis kunt doen. En het enige wat je thuis kunt doen is je bekabeling goedmaken en de poorten openen. Of een duurder abonnement aanschaffen bij je provider.

Wat mij vooral helpt is de instructies opvolgen van de gameontwikkelaar. bij voorbeeld: http://support.activision.com/articles/en_US/FAQ/Port-Forward-and-NAT-FAQ
In mijn geval van cod aw: ik had al mijn poorten al open, maar had nog steeds medium(ofzoiets) connectie, toen ik de upnp (letterlijk op mijn ps4 of all things) openzette had ik een open connectie.

Voor de rest lijkt het mij allemaal een probleem dat bij je internet provider ligt. Misschien kun je kijken of hij kan overstappen?

Het is nogal een dubieuze internetprovider. Maar hij wil niet overstappen.
Zelf heb ik mijn PS4 in DMZ gezet en UPNP geactiveerd. Ik heb geen problemen meer.
Maar bij die andere provider lukt het voor mijn maat vaak niet. Zie hier veel dezelfde problemen langskomen op het forum.
Hoop mss dat iemand daar een simpele tutorial voor heeft. Zal hem jou link in elk geval doorsturen. Hoop dat het hem helpt.

Bedankt Knipoog

19 December 2014, 11:19:30
Dragonkiss
1336.9
Junior Member
*

PSN/SEN ID: Dragonkiss-nl

MBG Events:
Ingeschreven: 1

If u cant handle me, go play with your Wii

« Antwoord #54 Gepost op: 19 December 2014, 11:19:30 »

Er is helaas niet altijd een eenvoudige tutorial voor lijkt me.
Niet elke provider geeft de eindgebruiker dezelfde mogelijkheden en de instellingen verschillen per modem.
Bij Tele2 is het helemaal niet meer mogelijk om een gameconsole (PS3/4 Xbox360/One) in nat2 of 1 te zetten (online spelen is nagenoeg onmogelijk geworden).

JD: 'He died?'
Kelso: 'I sure hope so else the autopsy is gonna be an bitch!'
19 December 2014, 11:49:42
kdcookie
MBG moderator
Super Member
*

PSN/SEN ID: kdcookie

MBG Events:
Georganiseerd: 69
Ingeschreven: 124

kenny.dekock
« Antwoord #55 Gepost op: 19 December 2014, 11:49:42 »

Heeft hier iemand een duidelijke "tutorial" voor het port forwarden van een PS4 en Belgacom (Proximus) B-Box 3.
Ikzelf zit bij telenet. En heb volgende stappen gevolgd op zowel PS3 als PS4 http://www.mbgclan.nl/forums/index.php?topic=6872.0

Is er iemand die een soortgelijke tutorial kan geven als die van telenet maar dan voor Belgacom B-Box 3?

Alvast bedankt

ff zoeken in het forum, heb deze ook al eens gemaakt Knipoog

en gevonden Knipoog ( ff kijken waar ik de images heb gezet, en ze terug ok zetten )
http://www.mbgclan.nl/forums/index.php?topic=6919.0
« Laatste verandering: 19 December 2014, 11:51:16 door kdcookie » Gelogd
19 December 2014, 16:46:52
Xtry_online
Nieuweling
*

MBG Events:

« Antwoord #56 Gepost op: 19 December 2014, 16:46:52 »

Alvast bedankt

ff zoeken in het forum, heb deze ook al eens gemaakt Knipoog

en gevonden Knipoog ( ff kijken waar ik de images heb gezet, en ze terug ok zetten )
http://www.mbgclan.nl/forums/index.php?topic=6919.0

We hebben op die link aan het kijken geweest.
Probleem is dat het om een B-Box 3 gaat.
Die tutorial is voor een B-Box 2.
Lijkt er helemaal niet op en lijken absoluut geen functies te zijn op B-Box 3 om hetzelfde te doen.

19 December 2014, 18:22:56
kdcookie
MBG moderator
Super Member
*

MBG Events:

kenny.dekock
« Antwoord #57 Gepost op: 19 December 2014, 18:22:56 »

zijn die zo veranderd? weet tussen 1 en 2 zat niet zoveel verschil

je mag altijd screens posten of doorsturen naar kdcookie@hotmail.com
mssn dat ik zo wel een antwoord kan geven

zal eens kijken bij mijn pa binnenkort, die heeft ook bbox, maar vrees nog de 2
19 December 2014, 18:28:07
kdcookie
MBG moderator
Super Member
*

MBG Events:

kenny.dekock
« Antwoord #58 Gepost op: 19 December 2014, 18:28:07 »

ps dit ondertussen gevonden voor bbox 3 op ander forum

Zoek de documenten die je hebt gekregen toen je voor het eerst Belgacom-klant bent geworden.

Op het document dat je nodig hebt, staat normaal 'Skynet' in de rechterbovenhoek. Je vindt er allerlei gegevens op terug zoals een username, een wachtwoord, een e-mailadres...
Op het mijne stond linksboven 'Belgacom ADSL' maar als je nooit ADSL gehad hebt, dan kan het document er anders uit zien.

Je moet niets veranderen aan de modem zelf. Dus je moet niet '192.168.1.1' gaan intypen in Google en allerlei poorten openen. Je moet je PS3 zelfs niet in de DMZ zetten.

Je moet alleen maar de juiste instellingen ingeven op je PS3, daarom klik je op de volgende dingen:

'Netwerkinstellingen' --> 'Aangepast' --> 'Verbinding met kabel' of 'Draadloos' --> 'Scannen'

Daarna kies je de juiste internetverbinding en daarna zal je je wifi-wachtwoord moeten ingeven als je een draadloze verbinding hebt.

Als dat gelukt is, komt de belangrijkste stap! Bij de instellingen van je IP-adres heb je normaal 3 keuzes, namelijk 'Automatisch', 'Handmatig' en 'PPPoE'. 'PPPoE' is de keuze die je hier moet maken!

Daarna zal de PS3 naar je PPPoE username en wachtwoord vragen. Deze kan je terugvinden op het document waarnaar je eerder al op zoek moest gaan.

Je username eindigt normaal met '@SKYNET'. Niet '.be' erachter! Gewoon '@SKYNET'. Maar dit zal je wel zien als je er in slaagt het document te vinden.

Als je beide hebt ingegeven in je PS3 gaat hij gewoon verder met de laatste instellingen:

DHCP - Niet instellen
DNS - Automatisch
MTU - Automatisch
Proxyserver - Niet gebruiken
UPnP - Inschakelen (bij mij is UPnP uiteindelijk 'niet beschikbaar', maar dat maakt blijkbaar niet uit)

Als laatste doe je gewoon een connectie-test en je zal zien dat je opeens 'NAT type 1' hebt. Op Call of Duties is mijn NAT-type 'Open'. Als je PS3 er niet in slaagt een IP-adres te vinden en geen connectie kan maken met het internet, dan weet je dat je de verkeerde username en/of wachtwoord hebt ingegeven bij PPPoE.

'PPPoE' zorgt er eigenlijk voor dat je PS3 het werk van je b-box 3 gaat overnemen. Dit is althans wat een Belgacom-technicus wist te vertellen. De 'E' in 'PPPoE' staat voor 'Ethernet' maar blijkbaar kan je ook draadloos 'PPPoE' gebruiken. 'PPPoE' werkt enkel met DSL-modems. Als je de b-box 3 hebt, zal je wel VDSL2 hebben, dus dat is goed.

De enige moeilijkheid hier is om het juiste document te vinden. Als je het document niet vindt, kan je het gaan opvragen in je Belgacom-winkel. De kans dat ze je username en wachtwoord daar weten, is echter zeer klein. Je zal dan nieuwe PPPoE-gegevens moeten aanvragen. (niet aangeraden)

Veel succes!
20 December 2014, 13:18:34
Xtry_online
Nieuweling
*

MBG Events:

« Antwoord #59 Gepost op: 20 December 2014, 13:18:34 »

Heb het doorgegeven aan mijn maat, hij zou eens moeten kijken voor dat paswoord in dat geval.
Zelf ben ik gelukkig gezegd met Telenet, een duidelijke tutorial en een goede support :p.

Gaan het op deze manier eens proberen en moest het niet lukken dan zullen we een aantal screenshots jou richting opsturen.

Alvast bedankt

MBGclan: Playstation community voor Minder Bedreven Gamers

Neem contact met ons op!

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7
  E-mail dit topic  |  Print  

Ga naar: