Pagina's: 1 ... 7 8 [9]
  E-mail dit topic  |  Print  

Auteur Topic: MBG: hoe het allemaal begon...  (gelezen 21522 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
30 Oktober 2011, 02:34:31
TheMichelAnne
Super Member
*

PSN/SEN ID: TheMichelAnne

MBG Events:
Georganiseerd: 3
Ingeschreven: 48

TheMichelAnne TheMichelAnne
« Antwoord #80 Gepost op: 30 Oktober 2011, 02:34:31 »

Het is mooi te zien dat MBG zo opengebloeid is!
19 Februari 2012, 15:22:31
Hawkeye
I'm proud to be the
Hoofdmoderator
Super Member
*

PSN/SEN ID: XXHAWKEYEXX83

MBG Events:
Georganiseerd: 10
Ingeschreven: 127

get busy living or get busy dying

jeroen kuijer XXHAWKEYEXX83
« Antwoord #81 Gepost op: 19 Februari 2012, 15:22:31 »

Hier komt ie dan! We hopen dat het het wachten waard is geweest Knipoog

Hoe het begon
Het begon met iemand die in november 2007 een PS3 kocht en al snel merkte dat hij niet mee kon komen met al die online gamers. Zo schoot hij in Resistance FOM heel zijn magazijn leeg op een vijand terwijl deze zich omdraaide en hem velde met slechts een kogel!! Net zoiets had hij met MotorStorm ...... Daar moest hij het opnemen tegen mensen die al 500 races gereden hadden. De uitkomst daarvan was dat de race al was afgelopen voordat hij zelf de finish had bereikt
U
Hij postte op het Playsation.Community forum een post met een oproep of er misschien nog meer mensen waren die dit “probleem” hadden zodat die mensen misschien voor de gezelligheid eens tegen elkaar konden spelen. Al redelijk snel meldde verschillende leden zich aan en werd geprobeerd om diverse eventjes op te zetten. Helaas leek dit iets te ambitieus en werd uiteindelijk op 8 januari 2008 het eerste echte gezellige/succesvolle event georganiseerd en werden de games Motorstorm, Resistance ROM en Call of Duty 4 op die avond achter elkaar gespeeld. De clan had inmiddels 33 aanmeldingen. Nieuwe leden kwamen er bij en probeerde ook bestaande leden zelf verschillende eventjes te organiseren.

Teamwebs
Op 19 januari meldde TvR_NL zich, net als alle andere nieuwe leden zichzelf aan. Vijf dagen later kwam hij met het idee om via Teamwebs een agenda aan te maken zodat de MBG events voor iedereen beter zichtbaar zouden zijn dan op het forum waar iedereen zo’n beetje over elkaar heen postte en waar alle events voor verschillende games in een topic stonden. Theo maakte een profiel (Ghost) aan op Teamwebs die we samen als een beheerder konden gebruiken. Onze samenwerking was geboren.

FreeWeb
Terwijl Bram probeerde zo’n beetje alles op het Playstation forum in de gaten te houden was Theo bezig met het uitzoeken van de mogelijkheden om een eigen gratis website met eigen forum op te zetten. Uiteindelijk bleek dat FreeWebs wel een geschikte mogelijkheid was om zonder al te veel programmeerkennis, en gratis, een redelijk nette site op te zetten voor onze clan. Hij informeerde Bram hierover en samen zijn ze aan de slag gegaan om een site op te zetten die de eerste MBG site had moeten worden.

Spruz
Uiteindelijk toen die site eind februari 2008 bijna gebruiksklaar was en Bram net terug was van een weekje vakantie deelde Theo mee dat hij toch een beter alternatief had gevonden in de vorm van Spruz. Bram was in eerst instantie niet zo enthousiast ook omdat de FreeWebs er al best goed uitzag. Dan is het een hele tegenvaller als weer helemaal opnieuw moet worden begonnen aan een nieuwe site. Ook zat de Spruz site iets ingewikkelder in elkaar. Maar na wat oefenen op de Spruz site bleek het toch een stuk meer in zich te hebben dan wat we op de FreeWebs site ooit zouden kunnen krijgen.

Met nieuwe moet begonnen we begin maart aan het bouwen van een nieuwe MBG website maar dan via Spruz. De site zat uiteindelijk redelijk ik elkaar maar doordat we steeds veranderingen doorvoerde en gaande weg ook beter werden in het aanmaken van de pagina’s zaten er in sommige pagina’s helaas toch wel wat dingen die niet helemaal goed liepen. Daar heeft Theo uiteindelijk iets op gevonden maar dat volgt hieronder.

We besloten om de site “in de lucht” te brengen en postte op het Playstation forum dat we een verassing hadden voor de leden en dat we op 22 maart 2008 zouden vertellen wat dat was.

1e Tegenslag
Samen werkte Theo en Bram de site nog verder af en zette we de laatste puntjes op de i. Op 20 maart 2008, 2 dagen voordat de site operationeel zou worden, werd Bram ’s avonds laat nog gebeld door een toch wel lichtelijk in paniek zijnde Theo. Hij had gezocht naar een oplossing voor een nog openstaand probleem. Hij had daarvoor bijna alles uitgeprobeerd, op een kopje na, maar zonder resultaat. Zodoende had hij toch die laatste button in het beheerscherm nog maar geprobeerd maar daardoor was, ja echt waar, de hele site GEWIST! Bram probeerde Theo wat gerust te stellen en deelde hem mee dat ze beter eerst konden gaan slapen en hij de dag daarna Spruz wel zou mailen met de vraag of ze een backup terug kunnen zetten.
Toen Bram ’s ochtend opstond en keek of er echt niets meer over was van de site zag hij dat de site al voor een redelijk deel opnieuw was opgebouwd. Achteraf bleek dat Theo de hele nacht bezig was geweest om de schade te herstellen zodat we misschien toch op 22 maart een verassing zouden hebben voor onze leden. Van Spruz kregen we helaas geen enkele medewerking. Hun melding een aantal dagen later was: “Als u de site wist is deze weg en dit kan dan niet meer hersteld worden”.

Citaat van:  Op 21 maart 2008 om 15:48 laatste we het volgende bericht op het Playstation forum:
“Ik heb wel gehoord dat er aantal paashazen aangereden zijn en er niks meer van de eitjes over is idd SLECHT NIEUWS!!!

De verrassing voor morgen gaat waarschijnlijk niet door. Het is idd zo dat TvR_NL en ik achter de schermen druk bezig zijn geweest met het opzetten van een eigen website voor onze MBG-Clan. Maar....... Afgelopen donderdag wilde we nog de laatste puntjes op de i zetten toen er iets heel erg mis ging..... Op een of andere manier waren nagenoeg alle pagina's gewist.

Theo is nog tot in de kleine uurtjes bezig geweest om zoveel mogelijk te repareren. Ik had het idee dat we het waarschijnlijk al niet zouden halen voor zaterdag en heb support een mailtje gestuurd met de vraag of ze kunnen restoren..... helaas nog niks gehoord. Misschien kunnen zij de pagina's nog terughalen en kan de site toch nog binnenkort gebruikt gaan worden. Anders moeten we alles opnieuw doen en daar zijn we dan zeker nog wel een weekje zoet mee... En zo valt onze "paasverrassing" in het water.”

Na een dagje rust om het te verwerken hebben we de site weer helemaal opnieuw opgebouwd. Uiteindelijk werd de site beter als de 1e versie omdat we meer ervaring hadden opgedaan. Uiteindelijk konden we onze leden op het Playstation forum informeren dat de site klaar was en dat deze in plaats van 22 maart nu op dinsdagavond 25 maart open zou gaan.

www.mbg.clangrid.com operationeel
De avond van 25 maart was een spannende avond want wat als niemand zich zou aanmelden? Of als er fouten zouden opstreden? Gelukkig liepen de aanmeldingen snel binnen en belde Theo en Bram elkaar om elkaar te feliciteren met het “succes” en dat alles vooralsnog prima werke.

Ondertussen bleven we vernieuwingen doorvoeren op onze Spruz website. Zo werd de gamepagina geïntroduceerd waar leden voor het eerst zelf hun games en gametijden bij konden houden. Dat scheelde in ieder geval veel werk en het overzicht werd door de meeste leden beter bijgehouden.

MBG-SWAT
Op 29 juli 2008 ontving het MBG-Team de eerste berichten dat een aantal leden graag in een clan wilde spelen waarmee ze wars zouden kunnen spelen tegen andere clans.

Eigenlijk was het spelen van wars tegen andere clans niet de bedoeling van onze opzet van de MBG clan. (De MBG clan was, en is nog steeds, puur bedoelt voor Minder Bedreven Gamers zodat deze onderling voor de gezelligheid kunnen gamen zonder gruwelijk te verliezen). Maar inmiddels waren er al een aantal leden die best goed waren geworden met Call of Duty: Moderen Warfare dat ze voor die game eigenlijk niet echt MBG-ers meer waren.

Na overleg binnen het team hebben we uiteindelijk besloten een war clan binnen onze eigen clan de ruimte te geven. Zodoende ontstond SWAT, de warclan binnen de MBG clan. Afspraak daarbij was wel dat als er een MBG event georganiseerd zou worden voor Call of Duty: Moderen Warfare de SWAT leden niet deel mochten nemen aan dit event.

Zodoende konden de betere COD4 spelers met elkaar oefenen en wars spelen en waren de COD4 events weer voor de (sl)echte MBG-ers.

Cunclusie: Iedereen tevreden!

Uiteindelijk is SWAT, na de vakantie en het aanmaken van een SWAT pagina en SWAT forum, op 12 augustus operationeel geworden.

2e tegenslag
Op 3 oktober 2008 kregen we de 2e echte tegenslag te verwerken. De gratis service van Spruz zou binnen 6 weken ophouden te bestaan. Het was óf betalen óf de site wissen. Er moest $72 opgehoest worden en maandelijks $10 neergeteld worden als het aanlag pageviews boven de 25.000 zou komen. Na spoedberaad besloten we dat er 4 mogelijkheden waren: Elders weer een free website opzetten, samen de kosten delen, de leden om een bijdrage vragen of er mee stoppen.

Uiteindelijk hebben we alle opties tegelijk uitgezet. Zo zijn we weer teruggegaan naar FreeWebs en hebben daar een nieuwe (nood)website opgezet. Ook hebben we de leden gevraagd hoe zij er over dachten om een bijdrage te doneren voor het voortbestaan van de MBG. De reactie van de leden waar zeer positief. Als we een inzamelingsactie hadden gehouden hadden we zeker het benodigde bedrag op kunnen halen. Theo en Bram hadden uiteindelijk besloten dat de FreeWebs website niet goed genoeg was als alternatief en dat we de leden niet op mochten laten draaien voor de kosten die Spruz ging vragen. De kosten werden door Theo en Bram betaald en hoewel we bijna elke maand wel over de 25.000 pagevies kwamen hebben we gelukkig nooit een aanvullende nota hiervoor ontvangen. Waarschijnlijk heeft dat ook te maken gehad met het feit dat Spruz na niet al te lange tijd toch weer gratis mogelijkheden ging bieden.

Officieel Playstation Magazine
Ook een hele belangrijke gebeurtenis binnen de MBG clan was dat we, na contact te hebben gezocht, een stukje tekst aan mochten leveren over onze clan wat dan geplaatst zou worden in het Officieel Playstation Magazine. Op 23 januari 2009 lag het blad, met een oplage van 50.000 exemplaren in Nederland en België, in de winkels.

Naar schatting heeft deze mogelijkheid van het plaatsen van dat stukje door OPM ons ongeveer 40 nieuwe leden opgeleverd en nog steeds kennen veel Playstation gamers ons doordat we in OPM hebben gestaan. Het is voor de MBG clan dus heel goed geweest dat OPM een stukje over onze clan op wilde nemen in hun blad.

3e tegenslag
Een aantal maanden voordat ons abonnement afliep bij Spruz kregen we via een bericht van Spruz te horen dat de abonnementskosten voor Spruz explosief zouden stijgen naar $ 25,- per maand. Gelukkig hadden we op dat moment ons abonnement tot oktober 2009 al betaald.

Een eigen website?
Uit voorzorg ging Bram met Joomla, Wepspell enz. aan de slag om te kijken of hij zelf een website op maat kon maken. Helaas bleek al heel snel dat dat echt geen succes zou worden. Kort daarop zocht Bram een tijdje op internet naar website van verschillende clans en kwam op de website van BCK-Clan.nl. Onderaan hun site was te lezen dan ene XiNiX hun site had gemaakt.
Met de brutale schoenen een (en onder een andere naam want BCK was concurrent in de strijd om de beste Clan 2007 welke de MBG uiteindelijk won zonder dat heel veel MBG-ers zelf voor ons hadden gestemd) informeerde Bram bij XiNiX of hij voor ons, “een” clan met op dat moment 160 leden, een website wilde maken. Na wat heen en weer gemaild met wat we ongeveer graag zouden willen gaf XiNiX gelukkig aan er wel wat in te zien.

Theo, Patricia en Bram spraken af om elkaar op 2 mei 2009 bij IKEA Delft te ontmoeten om onderling te bespreken hoe de site er uit moest komen te zien en waar deze aan moest voldoen. Zodoende werd pagina voor pagina opgesteld en werd besproken hoe we het graag wilde hebben en die informatie werd later door Bram weer doorgespeeld aan XiNiX

Donatieronde
Aan de leden werd gevraagd of zij een kleine bijdrage wilde doneren zodat we de kosten voor het realiseren van de website ditmaal niet zelf hoefde te betalen. Al heel snel bleek dat leden onze clan zeer waardeerde en werd er meer geld opgehaald dat uiteindelijk nodig was.

Start www.mbgclan.nl
Aan XiNiX kon daardoor groen licht worden gegeven en hij begon met het opzetten van onze website.
Na een aantal maanden had XiNiX een prachtige website opgezet met precies de mogelijkheden zoals we die in gedachten hadden. Eerlijk gezegd hadden we zelf nooit verwacht dat het allemaal zo mooi en zou worden.

www.mbgclan.nl operationeel
Toen de site uiteindelijk nagenoeg klaar was en het 1 september 2009 tijd werd het deze in gebruik te nemen kwam weer een spannend moment. Zouden alle leden wel interesse hebben en overkomen naar de nieuwe site?? Gelukkig ging alles naar wens, vertoonde de site nagenoeg geen kinderziektes, en kwamen leden toch over om zich te registreren waarvan LexSurax de eerste "gewone" member was.

Imiddels
Uiteindelijk hebben we nu zo'n 250 leden en worden steeds meer games binnen de clan gezamenlijk gespeeld. Toch zijn we steeds bezig om de clan te verbeteren of uit te breiden zodat MBG leden nog meer plezier beleven. Voorbeelden daarvan zijn de OldSchool-, Fifa- en Race club.

Reclame en Sponsors
Maar ook op reclame en sponsor gebied blijven we bezig. Met reclame en/of advertentie inkomsten kunnen we namelijk meer prijzen verloten of weggeven onder de leden die zich goed inzetten voor de clan. Ook zijn deze inkomsten nodig om de Hostingkosten te kunnen betalen.

Daarbij zoeken we altijd naar de beste en/of goedkoopste sponsors en adverteerders waar we bijvoorbeeld zelf ook graag zouden willen kopen. Zo kunnen alle leden profiteren van de adverteerders, is het niet door goedkoop te kunnen kopen dan is het wel via de advertentie inkomsten die we daar voor ontvangen.

Bedanken
Natuurlijk willen we alle leden bedankt voor hun inzet, het organiseren van leuke events, het posten van nieuws op onze homepage of ons forum, het inleveren van een gamereview etc. etc. Maar in het bijzonder ook de leden die nu of in het verleden hun vrije (game)tijd op offeren om voor de clan een “vaste” taak te vervullen zoals de mensen van het Swat-Team, de Moderators en de Club “Leaders”. Zonder jullie is de site niet draaiende te houden.

Tot slot nog wat stukje uit het verleden:

Citaat van: 1e post van zebrabiker:  Re: "CLAN" voor minder bedreven gamers
op 15-12-2007 10:58 AM

Heb van over een paar dagen een ps3 aangekocht. Alles netjes aangesloten en eindelijk ben ik ook online met de console. Nu ik zou ook graag bij een clan aansluiten waar het alleen maar om de fun gaat. Voor mij is het de eerste maal dat ik online ga. De spelletjes die ik voorlopig heb zijn:Resistance fall of man, Call of duty4. (Dat is het voorlopig)
Mijn ID is zebrabiker.
Voeg me aub toe,weet niet hoe ik het moet doen(sorry ben een echte leek op dit gebied) PSID:1ste=zebrabiker,2de=HarleyNightrain

Citaat van: 1e post van aenima0112: Re: "CLAN" voor minder bedreven gamers
op 18-12-2007 03:45 PM

Ik ben ook geen ervaren gamer die interesse heeft om te spelen tegen minder ervaren gamers. Ik zit vaak in het buitenland voor mijn werk en kan dus niet elke dag oefenen. Bij Resistance schiet ik er ook geregeld langs :-)

Mijn games: COD 4: Modern warfare, Medal of Honor: Airborne, RFOM, Uncharted: Drake's fortune
Mijn PSN-ID: Aenima0112

Citaat van: Rudykaw meldt zich aan: Re: "CLAN" voor minder bedreven gamers
op 07-01-2008 06:08 PM

Dag Maup
Ben rudykawa 48j uit gent belgie
Ik schiet alles kapot uitgenome mijn tegenspelers
Heb juist maar cod4 om met online te spelen
let de fun begin
rudykawa

Citaat van: zorbasan wordt lid: Re: "CLAN" voor minder bedreven gamers
op 16-01-2008 10:31 AM

Ik wil ook wel meedoen.
Online speel ik eigenlijk momenteel alleen maar COD4 maar andere games kan ik zo halen als ze leuk zijn.
PSNID zorbasan

Citaat van:  Theo wordt lid Re: "CLAN" voor minder bedreven gamers
op 19-01-2008 11:21 AM

hey ,
ik wil ook wel mee doen met de clan voor beginners.
de online games die ik speel zijn : C.O.D. 4 , motorstorm , stuntman
mijn psn-id = TvR_NL
dus voeg mij maar ook toe.....

Citaat van: rudy haalt voor het eerst 20 kills in 1 game
op 20-01-2008 12:10 PM

Heb deze morgen voor het eerst 20 kills gehad in één spel

Citaat van: Maurice (Bram_76_NL) wordt zonnetje van de week hahahahaha
Re: "CLAN" voor minder bedreven gamersOpties
op 23-01-2008 08:23 AM

Jongens Ik ben zonnetje van de week geworden (Wist niet van het bestaan van dit topic maar Schumi attendeerde me erop )

Citaat van: ssslust

Maup
Whooohoooo!

Gefeliciteerd gozer en bedankt voor al het leuke werk dat je doet en je super toffe inzet!  Het wordt echt gewaardeerd

Citaat van: op 23-01-2008 03:37 PM wordt er voor het eerst gesproken over gamen tegen een andere clan door mitchel026
heej mensen
k heb eens zitten denken
misschien word het tijd tot onze clan 
het eens gaat proberen tegen een andere clan
k zou niet weten hoe je dat moet regelen
maar ik denk tot het best leuk is
en als het niet gaat weten we tot we nog wat meer moeten oefenen

laat ff weten wat jullie ervan vinden

Citaat van: Theo wil een agenda: Re: "CLAN" voor minder bedreven gamersOpties
 op 24-01-2008 12:05 PM

is het niet handig dat we een soort online agenda/overzicht hebben , voor alle game events die er aan komen. en dat iedereen zich daar dan ook in kan laten schrijven. want ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer

en hij laat er geen gras over groeien
Heej mensen
ik heb ff een avondje zitten surfen/rommelen om een event agenda te vinden.
en heb dus nog wat gevonden ook 

het is een teamweb waarin we iedereen een event kan plannen in een agenda, en als je dit dan gedaan hebt word naar iedereen (die aangemeld is) een mail gestuurd van wanneer hoe laat en waar het plaats vind. deze die dus mee wil doen aan een event kan zich dan aan vinken dat ie erbij is, zodat dus iedereen kan zien wie en hoeveel er die avond/dag/nacht online gaan gamen..
en zo zijn er dus nog meer dingen die je kan doen..

dus ik zou zeggen klik ff op de link (teamweb agenda) hieronder en meld je eigen aan ..

en dan hoor ik wel wat jullie er van vinden (join the club) 

Citaat van: Wim1990 wordt lid en bakt niks van cod 4
op 27-01-2008 04:28 PM

dit is dus en clan voor minder bedreven gamers hé
Kan ik mij dan ook inschrijven ??
Er zijn spellekes dat ik wel redelijk goe in ben (F1CE) maar er zijn ook spellekes waar ik bijna niets van bak (COD4).
Kan ik mij dan gewoon inschrijven voor alleen met COD4 events mee te doen ?

COD4 is trouwens mijn eerste shooter ooit dat ik heb 
Dus dan kunt ge wel begrijpen hoe slecht ik ben hé 
Ik was eigenlijk nooit van plan om het spel te kopen maar der was der maar ene eel den tijd aant zagen da ik het spel moest kopen  En eigenlijk is het wel goe dat hij heeft blijven zagen want nu vindt ik het spel tof
OOK AL KAN IK DER TOTAAL NIETS VAN

EINDE Knipoog

19 Februari 2012, 20:35:46
Freak83
Super Member
*

PSN/SEN ID: Freak83

MBG Events:
Georganiseerd: 9
Ingeschreven: 24

Veel te veel games om te spelen!

« Antwoord #82 Gepost op: 19 Februari 2012, 20:35:46 »

Misschien is het een gevoelig onderwerp maar ik ben benieuwd hoe het zit met MBGclan en puppygamers?

Tijdreizen doen we al, het is alleen eenrichtingsverkeer.
19 Februari 2012, 20:40:07
Hawkeye
I'm proud to be the
Hoofdmoderator
Super Member
*

PSN/SEN ID: XXHAWKEYEXX83

MBG Events:
Georganiseerd: 10
Ingeschreven: 127

get busy living or get busy dying

jeroen kuijer XXHAWKEYEXX83
« Antwoord #83 Gepost op: 19 Februari 2012, 20:40:07 »

Niet gevoelig hoor.
Maar puppygamers zijn inderdaad oud leden van ons. Maar helaas door een menings verschil .
Zijn we uit elkaar gegaan.

19 Februari 2012, 20:42:13
Freak83
Super Member
*

PSN/SEN ID: Freak83

MBG Events:
Georganiseerd: 9
Ingeschreven: 24

Veel te veel games om te spelen!

« Antwoord #84 Gepost op: 19 Februari 2012, 20:42:13 »

Ik ken het probleem.
Allemaal even goede vrienden dan toch.

Tijdreizen doen we al, het is alleen eenrichtingsverkeer.
19 Februari 2012, 23:04:54
PaBa81
Gast
« Antwoord #85 Gepost op: 19 Februari 2012, 23:04:54 »

Misschien is het een gevoelig onderwerp maar ik ben benieuwd hoe het zit met MBGclan en puppygamers?
Vond het al zo lang duren voordat iemand er achter ging vragen...  Grijns

Ik ken het probleem.
Allemaal even goede vrienden dan toch.
Als je je "game-ei" maar kwijt kan Knipoog
5 November 2014, 07:57:16
Clipie
Clipienl
Junior Member
*

PSN/SEN ID: clipienl

MBG Events:
Georganiseerd: 0