Pagina's: [1]
  E-mail dit topic  |  Print  

Auteur Topic: EA loot kisten  (gelezen 1097 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
17 November 2017, 00:51:38
McHCM
De vraag maar raak!
MBG moderator
Super Member
*

PSN/SEN ID: McHCM

MBG Events:
Georganiseerd: 12
Ingeschreven: 142

AFCA vs ID&T

McHCM @johanteunissen
« Gepost op: 17 November 2017, 00:51:38 »

Dit is een orgineel bericht van franticfish

Geen tijd om een topic te openen. Maar lees dit. Supergrappig! Zijn loot crates in de nieuwe Star Wars-game een vorm van gokken? link

17 November 2017, 00:52:02
McHCM
De vraag maar raak!
MBG moderator
Super Member
*

MBG Events:

AFCA vs ID&T

McHCM @johanteunissen
« Antwoord #1 Gepost op: 17 November 2017, 00:52:02 »

ik snap niet zo goed wat daar super grappig aan moet zijn. Ik vind het eerder een zorgwekkende ontwikkeling. Het meest slechte van het hele verhaal is dat EA de ''kosten'' van een personage aangepast hebben na alle kritiek, maar vervolgens ook de credits die je kunt winnen gedeeld door 4 hebben. EA was aardig bezig de laatste jaren ze waren een tijd de geldwolf van de industrie die titel heeft activision van ze overgenomen maar ze doen hard hun best om die weer terug te winnen. De gamer is er klaar mee hij krijgt 1.1 op metacritic maar desondanks zeggen veel mensen hem toch te halen omdat het starwars is. De enige die zon bedrijf pijn kunnen doen zijn wij zelf door zoiets links te laten liggen, maar we rennen weer massal naar de winkel om de game te halen waardoor de ontwikkelaar alleen verder gaat met de grens opzoeken. nog even en we kunnen een level niet uitspelen voordat we extra betaald hebben. nogmaals zorgwekkende ontwikkeling die mij steeds minder vrolijk laat zijn over mijn favoriete hobby

17 November 2017, 02:52:04
FriekNL
Junior Member
*

PSN/SEN ID: FriekNL

MBG Events:
Georganiseerd: 2
Ingeschreven: 4

« Antwoord #2 Gepost op: 17 November 2017, 02:52:04 »

Het is natuurlijk een perfecte manier voor zo'n bedrijf om geld binnen te harken. De hele streamcultuur van tegenwoordig werkt hier goed in mee. Moet je kijken hoeveel clips er op YouTube staan met 'pack opening'van welk spel dan ook.

Ik moet zeggen dat ik hier zelf ook aan mee doe met Madden Mobile. Al 4 jaar inmiddels haha

Siege the day!
17 November 2017, 04:52:42
McHCM
De vraag maar raak!
MBG moderator
Super Member
*

MBG Events:

AFCA vs ID&T

McHCM @johanteunissen
« Antwoord #3 Gepost op: 17 November 2017, 04:52:42 »

Begrijp me niet verkeerd ik heb op zich zelf helemaal niets tegen (betaalde) lootkisten
alleen moet het niet duizende uren kosten om het vrij te spelen.

Niets tegen lootkisten maar tegen pay to win
En ik heb ook wel eens een ''pack'' gekocht omdat ik geen zin had om alles vrij te spelen.

Ben wel benieuwd hoe de autoriteit hier op gaat reageren, nederland is normaal altijd te klein zeker als het om gokken gaat dus ben wel benieuwd.

17 November 2017, 08:49:03
rasgyn
immer imposante titelhouder der generale ... dingus
MBG Redactie
Super Member
*

PSN/SEN ID: rasgyn

MBG Events:
Georganiseerd: 10
Ingeschreven: 96

Ludus mea arena est

https://www.facebook.com/ @RamonArts
« Antwoord #4 Gepost op: 17 November 2017, 08:49:03 »

ik denk zelf dat het nog wel even een tijdje gaat duren. Volgens mij zijn alle onderzoeken betreft online betalingen compleet hun doel voorbij gegaan. En werd het dus de commerciele instelling die won. Wat we vandaag zien is namelijk een typische managershouding die een centje extra willen verdienen zonder na te denken over het verkoop of productieproces. Er is bijvoorbeeld geen enkele goede cashshop, er is een goede reden waarom we de psn store zien als een redelijk aannemelijke/goede online shop. Gewoon producten op een webpagina zetten werkt gewoon niet, en dat is nou precies wat ontwikkelaars en distributeurs moeten bekijken.

Maar bij gokken word ook bekeken wie de doelgroep is, en dat zou ook in de weg kunnen zitten. Want op die manier kunnen we wk voetbalplaatjes ook gokken kunnen noemen, er zal ongetwijfeld een rekenmanier zijn maar de consument kent die niet.

Wat vooral gedaan moet worden is dat de gaming industrie word behandelt als volwassenen met goed onderbouwde argumenten, en dan word er misschien wat bekeken. Ik bedoel het bedrijf is nog steeds degene met het geld en productie, ze gaan echt niet reageren op een reddit downvote, gewoon niet. Want laten we eerlijk zijn: zo blijft het maar een idioot zooitje en is het gewoon een kwestie van "hoe lang blijft het verkopen". En bovendien als het als "volwassen" word behandelt dan kan het ook boetes krijgen en gedwongen worden tot verandering via de rechter. De verhouding in salaris is een goed onderwerp voor de rechter, maar het zijn "van die leuke jongens joh, lache man". Er zijn teveel redenen waarom de gameindustrie handelt zoals het doet.
Het is ook nodig dat gamers en media zichzelf serieus nemen. We zijn niet onzichtbare schimmen op het internet die alles kunnen zeggen want niemand ziet ons. En media moet maar eens leren kritiek leveren en onafhankelijk zijn. Verkoop is afhankelijk van populariteit, maar dat betekend niet dat je niet meer een normaal stuk kan schrijven omdat 4 mensen bij gamebedrijf je geen invite willen geven tot een pressevent, of 40 online schimmen die zeggen dat ze je gaan lopen hacken.

Het is zowieso idioot maar niet om deze reden. Het lijkt mij een typisch moment waarin jantje de progamer een nieuw woord heeft ondekt, namelijk gokken. Ga eens in gesprek, informeer jezelf en breng dat over. Verdedig een verdienmodel gebasseerd op consumentenverbruik. Want dit is precies want we een keer per zoveel jaar zien in een andere industrie zoals fabriek of supermarkt. Stenen gooien vanaf de andere kant van de straat, die niet eens aankomen helpt niet. Het helpt ego.

17 November 2017, 10:33:27
rasgyn
MBG Redactie
Super Member
*

MBG Events:

Ludus mea arena est

« Antwoord #5 Gepost op: 17 November 2017, 10:33:27 »

btw kleine update: ea heeft alle ingame transacties van star wars battlefront 2 stopgezet en gaat nu werken aan een nieuw verdienmodel. Je kunt hem dus voorlopig kopen en spelen zonder bang te zijn voor de creditcard van je zoontje Tong

17 November 2017, 11:58:43
Ralf
Super Member
*

PSN/SEN ID: ralfvanwessel

MBG Events:
Georganiseerd: 1
Ingeschreven: 35

r.wessel6@chello.nl
« Antwoord #6 Gepost op: 17 November 2017, 11:58:43 »

https://nos.nl/artikel/2203212-betaalde-upgrades-in-star-wars-game-tijdelijk-geschrapt-na-kritiek.html

17 November 2017, 19:59:26
FranticFish
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 17 November 2017, 19:59:26 »

Laat ik ook zelf even reageren Brede lach

Het grappige is niet het bericht zelf. Het grappige zit mij in het absurde van het nieuws. Als dit juridische gevolgen gaat hebben en EA een verbod krijgt op dit verdien model, het gigantisch gevolgen kan hebben. Van de Freek Vonk spaar plaatjes van de Albert Heijn tot de Pokťmonkaartjes en verder.
Het is opgeblazen en totaal niet realistisch. Ik snap de angst, maar het probleem ligt ergens anders. De aanbod van de loot boxen zijn niet het probleem. De gretigheid en ongeremdheid van de gamers zijn het probleem.
18 November 2017, 02:17:30
rasgyn
MBG Redactie
Super Member
*

MBG Events:

Ludus mea arena est

« Antwoord #8 Gepost op: 18 November 2017, 02:17:30 »

Ik denk dat het vooral niet serieus genomen word door mensen. Zo is er ook een internet bedrijf, Facebook ofzo? , dat nog steeds teert op geld van sponsors en advertensies, die lui hebben dus totaal geen inkomen! Laat de bond of rechter daar maar eens aan de slag mee gaan. Want op die wijze ontwijken ze dus ook allemaal problemen die ze eigenlijk horen op te lossen intern. Of een YouTube dat al lang geen platform is, ze staan volledig aan een zijde en langs alle grappen en grollen heen word het steeds meer een "platform dat word gekaapt door de meneer met het geld".

En zo dus ook gaming. Het is een cool hip ding, en degene met het kortste rokje wint. En ja, dan gaan producenten ermee aan de haal, zou ik ook doen. En gamers willen winnen natuurlijk, die kopen stiekem een behoorlijke hoeveelheid boosts en wapens terwijl ze beweren dat het immoreel is. Ik denk dat het de komende jaren alleen maar excuses zullen zijn in de vorm van tijdslimieten en leeftijdsrestricties. Zo kunnen mensen nog steeds geld geven en de jongetjes hun pakje shag via de oudere broer krijgen.

Ik las zonet in de bus dat een aantal YouTubers een gedragscode hebben opgezet. Leuk en aardig maar die is niet bindend en als je hem niet leest dan lees je hem gewoon niet. Laat die lui gewoon een licentie verkrijgen en stop ze in de mediawet ofzo. Het is overigens wel grappig dat de periode nadat de opzet van het internet framework werd gestopt/op pauze werd gezet, we meer en meer van dit soort aanbiedingen krijgen. En dan te bedenken dat het origineel was bedoeld voor piraterij(lees: illegale kopieŽn op de markt verkopen, niet eens ten eerste de online versie) en dood normale criminaliteit, zoals internationale mensenhandel of drugs ofzo. Lijkt mij dat de cool guys hun momentje hebben meegenomen.

En btw wie zou dat nou niet doen, lekker goedkoop geld toch?

18 November 2017, 03:03:51
rasgyn
MBG Redactie
Super Member
*

MBG Events:

Ludus mea arena est

« Antwoord #9 Gepost op: 18 November 2017, 03:03:51 »

weet je: https://www.youtube.com/watch?v=c1Uf9x4rHDk

ik denk dat dit de reden is waarom er niks word gedaan.

MBGclan: Playstation community voor Minder Bedreven Gamers

Neem contact met ons op!

Pagina's: [1]
  E-mail dit topic  |  Print  

Ga naar: