Pagina's: [1]
  E-mail dit topic  |  Print  

Auteur Topic: Horizon (ziggo) wifi laptop en tablet/telefoon  (gelezen 1422 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
11 Maart 2017, 11:48:22
Chielo36
GeZeLLiGhEiD MbG fAmiLiE
Super Member
*

PSN/SEN ID: Chielo36

MBG Events:
Georganiseerd: 10
Ingeschreven: 29

M'n middelste zoon

« Gepost op: 11 Maart 2017, 11:48:22 »

Sinds dinsdag is hebben we in ons huis problemen met de wifi op onze telefoons en tablets.
De laptop doet het prima op wifi. We hebben niks veranderd aan instellingen.

De televisie (samsung), die bekabeld is, kan ook geen netflix meer openen. Op de laptop gaat dat prima.
De playstation 4, bekabeld, doet het prima.

Omdat we 3 woonlagen hebben, heb ik boven een extra router gezet. Die heb ik bekabeld aangesloten met homeplug/powerline.

een vriendin van mijn vrouw zei, dat die homeplug waarschijnlijk de dader is. Ikzelf betwijfel dat, maar gisteren hebben we alles weer opnieuw opgestart. Eerst met die homeplug, geen verbetering. Daarna zonder, en toen deed wifi het weer prima.

Ik snap er niks van  Huh?

Heb de horizon naar fabrieksinstellingen teruggezet. Dat ging een tijdje beter, maar nu is het weer pulletjes. Ook zonder die homeplug.
Iemand die mij kan helpen?

Ziggo gaat lang duren. Eerst werken ze een vragenlijst, waar ik waarschijnlijk alles al van heb gedaan, af en sturen dan een monteur met een prijskaartje.
« Laatste verandering: 11 Maart 2017, 13:58:28 door Chielo36 » Gelogd

11 Maart 2017, 19:44:06
Dragonkiss
1336.9
Junior Member
*

PSN/SEN ID: Dragonkiss-nl

MBG Events:
Georganiseerd: 0
Ingeschreven: 1

If u cant handle me, go play with your Wii

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Maart 2017, 19:44:06 »

Geen idee wat een homeplug is, maar wellicht is er nog een wifi station van de buren bijgekomen die op de zelfde kanalen/frequentie uitzend?
Hier XS4all en net een update gehad van de Fritzbox, die ging nu automatisch switchen tussen 2,4 en 5 ghz frequenties om de bandbreedte zo te verbeteren... Daar waren hier een paar iPhones niet blij mee, uitgezet en probleem opgelost, wellicht heb je een update van Ziggo gehad zonder dat je 't wist?

Gewoon maar een meedenkertje Chielo, ik hoop dat je er wat aan hebt!

JD: 'He died?'
Kelso: 'I sure hope so else the autopsy is gonna be an bitch!'
11 Maart 2017, 21:18:03
Ralf
Super Member
*

PSN/SEN ID: ralfvanwessel

MBG Events:
Georganiseerd: 1
Ingeschreven: 35

r.wessel6@chello.nl
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Maart 2017, 21:18:03 »

Sinds dinsdag is hebben we in ons huis problemen met de wifi op onze telefoons en tablets.
De laptop doet het prima op wifi. We hebben niks veranderd aan instellingen.

De televisie (samsung), die bekabeld is, kan ook geen netflix meer openen. Op de laptop gaat dat prima.
De playstation 4, bekabeld, doet het prima.

Omdat we 3 woonlagen hebben, heb ik boven een extra router gezet. Die heb ik bekabeld aangesloten met homeplug/powerline.

een vriendin van mijn vrouw zei, dat die homeplug waarschijnlijk de dader is. Ikzelf betwijfel dat, maar gisteren hebben we alles weer opnieuw opgestart. Eerst met die homeplug, geen verbetering. Daarna zonder, en toen deed wifi het weer prima.

Ik snap er niks van  Huh?

Heb de horizon naar fabrieksinstellingen teruggezet. Dat ging een tijdje beter, maar nu is het weer pulletjes. Ook zonder die homeplug.
Iemand die mij kan helpen?

Ziggo gaat lang duren. Eerst werken ze een vragenlijst, waar ik waarschijnlijk alles al van heb gedaan, af en sturen dan een monteur met een prijskaartje.

Hebben hier hetzelfde probleem met ziggo. De laatste tijd slechte wifi verbinding. Heb geen probleem met de vaste aansluiting op de PS4. Moet wel zeggen dat het vandaag goed ging. Als het probleem aankomende week er nog is wil ik Ziggo gaan bellen. Vind dat het slechter geworden is sinds UPC opgegaan is in Ziggo.........

12 Maart 2017, 11:55:01
Chielo36
GeZeLLiGhEiD MbG fAmiLiE
Super Member
*

MBG Events:

M'n middelste zoon

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Maart 2017, 11:55:01 »

Gewoon maar een meedenkertje Chielo, ik hoop dat je er wat aan hebt!

Thnx  Kus

12 Maart 2017, 12:00:24
Chielo36
GeZeLLiGhEiD MbG fAmiLiE
Super Member
*

MBG Events:

M'n middelste zoon

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Maart 2017, 12:00:24 »

Hebben hier hetzelfde probleem met ziggo. De laatste tijd slechte wifi verbinding. Heb geen probleem met de vaste aansluiting op de PS4. Moet wel zeggen dat het vandaag goed ging. Als het probleem aankomende week er nog is wil ik Ziggo gaan bellen. Vind dat het slechter geworden is sinds UPC opgegaan is in Ziggo.........

Gisteren gebeld met Ziggo. Moet toegeven dat de wachttijd heel kort was en dat ik een persoon aan de lijn kreeg die goed naar mij luisterde. Deze gebruikte geen vragenlijst.
Mijn coax zat niet volledig in mijn horizon. Mogelijk was het signaal voor het internet net niet toereikend, hierdoor doen andere diensten zoals telefonie en tv het nog wel.
Sinds gisteren geen problemen meer.
Ik hoop dat het zo blijft.

12 Maart 2017, 12:50:29
Ralf
Super Member
*

PSN/SEN ID: ralfvanwessel

MBG Events:
Georganiseerd: 1
Ingeschreven: 35

r.wessel6@chello.nl
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Maart 2017, 12:50:29 »

Gisteren gebeld met Ziggo. Moet toegeven dat de wachttijd heel kort was en dat ik een persoon aan de lijn kreeg die goed naar mij luisterde. Deze gebruikte geen vragenlijst.
Mijn coax zat niet volledig in mijn horizon. Mogelijk was het signaal voor het internet net niet toereikend, hierdoor doen andere diensten zoals telefonie en tv het nog wel.
Sinds gisteren geen problemen meer.
Ik hoop dat het zo blijft.

Hier gaar de wifi nog steeds aan en uit en het probleem hier kan niet de coax zijn. Heb hier de wifi via de modem en niet via de horizon. Daar is de wifi door ziggo op uitgeschakeld. Tis puur de wifi die de problemen geeft en niet de " vaste verbindingen" .

14 Maart 2017, 20:27:41
Chielo36
GeZeLLiGhEiD MbG fAmiLiE
Super Member
*

MBG Events:

M'n middelste zoon

« Antwoord #6 Gepost op: 14 Maart 2017, 20:27:41 »

Hoop dat het snel verholpen wordt Ralf  Grijns