Pagina's: [1] 2 3 4
  E-mail dit topic  |  Print  

Auteur Topic: Laptop kopen  (gelezen 6859 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
21 Februari 2016, 12:15:37
valkyrio
MBG Redactie
Super Member
*

PSN/SEN ID: valkyrio

MBG Events:
Georganiseerd: 1
Ingeschreven: 4

"If you are going through hell, keep going."

valkyrio_BE
« Gepost op: 21 Februari 2016, 12:15:37 »

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe laptop, maar het aanbod is zodanig groot dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen zoeken. Misschien hebben jullie wat goeie aanbevelingen ?

Ik wil er maximaal 600 euro aan uitgeven (maar minder is natuurlijk mooi meegenomen). Ik zou er enkel de basic dingen mee doen: internet, tekstverwerker, en af en toe eens een powerpoint presentatie in mekaar steken. Ik ben niet van plan om er op te gamen of zware programma's te laten draaien. Ik wil wel zeker GEEN chromebook. Voor het overige sta ik voor alles open.

Al moet ik wel zeggen dat ik ook wel interesse heb in zo'n 2-in-1 laptop/tablet combinatie. Aangezien ik toch niet van plan ben om zware programma's te gebruiken vind ik dit ook wel een interessante optie. Zijn er hier mensen die zo'n toestel in huis hebben en me er wat meer over kunnen vertellen ?

Alvast bedankt  Smiley

21 Februari 2016, 12:33:38
LexSurax
Administrator
Super Member
*

PSN/SEN ID: LexSurax

MBG Events:
Georganiseerd: 10
Ingeschreven: 59

You don't have to flee, I'm a member of MBG

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Februari 2016, 12:33:38 »

Ik was toevallig ook aan het zoeken voor me zelf.
Ik heb op mediamarkt.nl gewoon wat filters aangezet en kwam zo bij een laptop die het waarschijnlijk wel gaat worden.

Ik kies voor een acer - goede ervaringen mee

i5 processor - i3 kan ook, maar voor het geval ik toch wat zwaarders draai

8gb geheugen - heb nu een 4 gb en merk dat eigenlijk alleen bij mijnecraft, maar ook daar wel ik bij een nieuwe iets hoger

1Tb hdd - is voor mij teveel, maar het beter te veel dan te weing

Toen kwam ik op een latop van 676 uit mn hoofd
Maar als jij i3, 4gb kiest en een kleinere hdd dan wordt hij goedkoper
En volgens mij zat er ook 1 tussen met touchscreen

Er was eens een gamer wat minder bedreven,
die speelde online met trillen en beven.
Het zat hem niet mee,
maar vond MBG.
En heeft nu de tijd van zijn leven.
21 Februari 2016, 14:59:38
Okian2
Senior Member
*

PSN/SEN ID: Okian2

MBG Events:
Georganiseerd: 3
Ingeschreven: 2

Trophy hunter

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Februari 2016, 14:59:38 »

Vergeet niet dat je er nog een Office pakket moet bijkopen.
2 jaar geleden kocht ik een laptop (Windows) voor mijn vriendin, lijkt dat ding eigenlijk weinig te kunnen.
Zelf heb ik nog een MacBook, maar die is wel al 10j oud.
Doet wel alles wat hij moet doen.  Brede lach
21 Februari 2016, 19:00:33
rasgyn
immer imposante titelhouder der generale ... dingus
MBG Redactie
Super Member
*

PSN/SEN ID: rasgyn

MBG Events:
Ingeschreven: 96

Ludus mea arena est

https://www.facebook.com/ @RamonArts
« Antwoord #3 Gepost op: 21 Februari 2016, 19:00:33 »

ik denk dat je toch een 15 inch beeldscherm wil werken, aangezien dat nu de standaard is. Kan hij ook lekker al in je laptoptas die je al hebt. Bovendien is het de ideale maat voor lezen enzo.
Ook kan ik toch wel 8gb aan ram aanbevelen, dat is de standaard en het ziet er niet naar uit dat die binnenkort gaat verdwijnen. 4gb is geen probleem, maar je zult altijd zien dat je met "normale" programma's beter af bent met "meer dan 4".
Voor de rest is het een keuze tussen een aparte videokaart of een onboard. Een aparte videokaart kan je wel wat meer prestaties opleveren, ook zonder naar het gamelabel te kijken. In mijn vorige laptops was een aparte gpu of een dedicated gpu sectie wel handig ook al was ik YouTube aan het kijken.
Op zijn minst een 500gb harddisk. Programma's gebruiken veel meer diskruimte dan je denkt.  En dan bedoel ik eigenlijk, je kunt wel meer gebruiken ondanks dat je niet veel download of zware programma's hebt.
Ook fijn is op zijn minst een i5 cpu, dan kun je de komende 2-5 jaar gewoon door. Je zou voor een i7 kunnen kiezen, en je zult meer prestaties krijgen, maar is over het algemeen niet nodig voor jou. Ik heb het idee dat een i3 weinig levert en mensen weten er niet zoveel vanaf (winkelpersoneel) Wat wel het geval is, is dat op een laptop er veel meer verschil is tussen i5 en i7. Terwijl op pc je soms beter af bent met een i5.

Je kunt praktisch elke laptop uitkiezen uit deze link: http://www.laptopshop.nl/category/178917/laptops-15-inch.html?2745=12599&71867=61698,73894&sort=price&dir=a&page=1&items=24

Lenovo is super populair aan het worden, en de testen liegen er niet om. Maar het is een merk/apparaat waar veel mensen niet veel vanaf weten. Asus is het merk wat iedereen in het universum kent, Samsung is ook een goed merk. Er was ook een japans merk (Toshiba?) waar ik er ooit 2 van had gekocht maar die produceert weing meer dacht ik. Je kunt de meeste laptops met een voorgeinstalleerde versie van windows 8/10 krijgen. Ik ben er nooit een tegengekomen waarbij je de OS apart moest kopen. Als je de laptop veel gebruikt dan kun je ervoor kiezen om eentje te kiezen met een stevig powerblok, zodat je die nooit hoeft te vervangen. Maar ook de batterij is belangrijk als je "in de auto" scenarios krijgt. Zorg dan dat je een relatief lage/gemiddelde performance laptop neemt, zodat je batterij niet in 1-2 uur word leeggezogen. Ik weet niet of het zo handig is om een laptop/tablet ding te kopen. Ik weet niet of die al "normaal" zijn, en heb zelf gehoord dat prestaties onder de maat zijn (omdat ze niet normaal zijn)Wat ook leuk is om eentje te kiezen met 2 hdd bays(slots?) dan kun je later een 2de hdd erin stoppen.

Maar als je in de winkel staat, met deze eisen dan zou ik gewoon vragen om de meest populaire. Dan kun je lekker makkelijk naar de winkel, voor de komende 3 jaar, als je een probleem hebt met installeren ofzo. En vooral: koop dat ding nieuw! Ga niet beginnen aan 2de hands laptops, al zou die uit het bedrijfsleven komen, dat ding is supergaar voordat hij Łberhaupt op de winkelplank terecht komt.

22 Februari 2016, 11:34:18
Teun de Dreun
Junior Member
*

PSN/SEN ID: Teun_de_Dreun

MBG Events:
Georganiseerd: 8
Ingeschreven: 12

« Antwoord #4 Gepost op: 22 Februari 2016, 11:34:18 »

Een i3 kan sneller zijn dan een i5 of i7. Even vergelijken in benchmarks (https://www.cpubenchmark.net/). Een ssd is wel een must have tegenwoordig. Als je weet wat je koopt en hoe je software moet installeren is de plek van aanschaf niet belangrijk.  

http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBhekJnsCRXUNdUASyam-iRVKVmYGBjBuZp6SFZBTDFTnlplTklpUrGRVrWRsYmAOonNB0kqGpnoGQANzQVqVDC30TJRqa2sB
« Laatste verandering: 22 Februari 2016, 14:20:36 door Teun de Dreun » Gelogd

22 Februari 2016, 12:35:35
Chielo36
GeZeLLiGhEiD MbG fAmiLiE
Super Member
*

PSN/SEN ID: Chielo36

MBG Events:
Ingeschreven: 29

M'n middelste zoon

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Februari 2016, 12:35:35 »

Ik heb nu twee jaar een Acer met een i5 processor en 8GB DDR3 geheugen en 1000 BG HDD. Alleen de batterij is maar 4-cell Li-ion, dat hadden wel wat meer celletjes mogen zijn. Nu steeds vaker aan het infuus  Rollende ogen Maar de laptop werkt prima! Zeker voor de dingen die jij en ik op de laptop doen  Grijns

15,6 inch scherm trouwens

Als ik nu zoek vind ik de opvolger alleen i3 processor: Acer aspire V5-572-304T, maar die is nu 599 euries  http://www.kieskeurig.nl/laptop/product/2634039-acer-aspire-v3-572-304t/specificaties

Of de Lenovo IdeaPad 100 15 i3 processor : http://www.kieskeurig.nl/laptop/product/3237765-lenovo-ideapad-100-15/specificaties  kost 549 euries

Lenovo  IdeaPad 100 15 i5 processor en 1000GB Hdd: http://www.kieskeurig.nl/laptop/product/3237763-lenovo-ideapad-100-15/specificaties kost 599 euries

Acer i3 heeft maar 120 BG hdd. Ik weet niet of je veel films/series/foto's en/of muziek gaat opslaan? Maar Lenovo i3 heeft 256 GB en i5 heeft 1000 GB HDD Er zijn ook steeds meer mensen die een cloud gebruiken.

Wel heeft de Acer de krachtigste accu met 6 cellen tegenover 4 cellen Lenovo

Acer heeft meer USB aansluitingen inclusief een 3.0. Lenovo heeft geen USB 3.0, wel allebei 1 USB 2.0

Goed, de keuze is aan u  Grijns Ik denk dat deze drie de beste zijn binnen je budget. Ook denk ik dat het wel goedkoper kan, maar dan zal je aan kracht in moeten boeten.

Let in ieder geval op accu, processor en HDD. Zelf vind ik die USB 3.0 belangrijk want ik zet veel op een externe HDD en USB 3.0 is echt een stuk sneller.

« Laatste verandering: 22 Februari 2016, 13:14:38 door Chielo36 » Gelogd

22 Februari 2016, 17:46:50
valkyrio
MBG Redactie
Super Member
*

MBG Events:

valkyrio_BE
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Februari 2016, 17:46:50 »

Bedankt voor de hulp allemaal. Het maakt m'n zoektocht toch een stukje makkelijker  Smiley Ik denk dat het belangrijkste is dat ik nu een keuze moet maken tussen een i3 of een i5 processor, en momenteel weet ik het eigenlijk nog niet echt. Ik dacht dat een i3 goed genoeg was voor mijn soort laptopgebruik, maar aangezien jullie allemaal een i5 aanraden begin ik weer te twijfelen. Volgens mij zijn de trouwens de prijzen van laptops in Nederland een stukje lager dan hier bij ons in BelgiŽ, als ik vergelijk met Belgische webwinkels is het gauw minstens 50 euro duurder. En sommige modellen vind ik zelfs nergens in BelgiŽ.

23 Februari 2016, 19:13:04
Chielo36
GeZeLLiGhEiD MbG fAmiLiE
Super Member
*

MBG Events:

M'n middelste zoon

« Antwoord #7 Gepost op: 23 Februari 2016, 19:13:04 »

Ik denk dat je best een laptop met een i3 processor kunt kopen. Op mijn werk allemaal desktops met i3 processoren en die werken prima.
Voor wat je gaat doen op de computer zou het zelfs met minder kunnen. Laat je niet gek maken.

6 of 4 GB werkgeheugen is ook meer dan genoeg. De HDD zijn prijzig. Je ziet steeds meer laptops met minder opslag.

Deze asus zou ook prima werken voor jou en kost 499 euries: https://www.bol.com/nl/p/asus-r540la-dm088t-laptop/9200000052288901/?Referrer=ADVNLGOO002021-G-21059660684-S-163019208044-9200000052288901

Geen SSD, geen bluetooth en wel USB 3,1. Mijn laptop heeft ook geen SSD HDD, maar kan er al jaren mee uit de voeten.

Kortom: je kunt het zo duur maken als je wilt, maar kijk goed wat je met de laptop gaat doen! Jouw gedrag is ongeveer hetzelfde als dat van mij. Volgens mij kan je geld besparen als je niet blind staart op een i5 processor.

23 Februari 2016, 19:28:49
valkyrio
MBG Redactie
Super Member
*

MBG Events:

valkyrio_BE
« Antwoord #8 Gepost op: 23 Februari 2016, 19:28:49 »

Ik denk dat je best een laptop met een i3 processor kunt kopen. Op mijn werk allemaal desktops met i3 processoren en die werken prima.
Voor wat je gaat doen op de computer zou het zelfs met minder kunnen. Laat je niet gek maken.

6 of 4 GB werkgeheugen is ook meer dan genoeg. De HDD zijn prijzig. Je ziet steeds meer laptops met minder opslag.

Deze asus zou ook prima werken voor jou en kost 499 euries: https://www.bol.com/nl/p/asus-r540la-dm088t-laptop/9200000052288901/?Referrer=ADVNLGOO002021-G-21059660684-S-163019208044-9200000052288901

Geen SSD, geen bluetooth en wel USB 3,1. Mijn laptop heeft ook geen SSD HDD, maar kan er al jaren mee uit de voeten.

Kortom: je kunt het zo duur maken als je wilt, maar kijk goed wat je met de laptop gaat doen! Jouw gedrag is ongeveer hetzelfde als dat van mij. Volgens mij kan je geld besparen als je niet blind staart op een i5 processor.

Die Asus is een hele mooie tip van je, bedankt! Voldoet eigenlijk aan al m'n vereisten en zit nog 100 euro onder m'n budget. Ik ga nog even verder zoeken, maar die Asus is zeker een kanshebber! Alleen jammer dat ie een QWERTY toetsenbord heeft, want ik heb de voorbije jaren altijd met AZERTY gewerkt. Maar goed, zo iets leer je wel snel opnieuw dus zo belangrijk is het niet.

23 Februari 2016, 22:30:16
Chielo36
GeZeLLiGhEiD MbG fAmiLiE
Super Member
*

MBG Events:

M'n middelste zoon

« Antwoord #9 Gepost op: 23 Februari 2016, 22:30:16 »

Kijk idd ff verder. Die asus heb ik gewoon random gevonden. Zo zijn er rond de 500 euries prima laptops. Ook met een AZERTY toetsenbord  Grijns

Suc6 Knipoog

MBGclan: Playstation community voor Minder Bedreven Gamers

Neem contact met ons op!

Pagina's: [1] 2 3 4
  E-mail dit topic  |  Print  

Ga naar: