Pagina's: [1] 2
  E-mail dit topic  |  Print  

Auteur Topic: PS4 maakt regelmatig 3 keer beep geluid bij afsluiten  (gelezen 3866 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
3 December 2015, 17:24:41
valkyrio
MBG Redactie
Super Member
*

PSN/SEN ID: valkyrio

MBG Events:
Georganiseerd: 1
Ingeschreven: 4

"If you are going through hell, keep going."

valkyrio_BE
« Gepost op: 3 December 2015, 17:24:41 »

Ik heb de laatste tijd (sinds een maand geleden) regelmatig dat m'n PS4 3 keer een "beep" geluid maakt tijdens het afsluiten en het afsluiten van de console duurt dan ook een stuk langer.  Ongeveer 2 keer per week heb ik er last van (en ik gebruik m'n PS4 iedere dag dus het gebeurd zeker niet altijd). Voor het overige heb ik geen problemen; de console werkt perfect. Ik maak me alleen wat zorgen hierover want dit lijkt me toch niet echt normaal/gezond ?

Iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt en een oplossing hiervoor? Want online vind ik hier weinig over (behalve dan dat die 3 beeps gebeuren omdat er een programma niet correct was afgesloten, maar dat lijkt me in mijn geval uitgesloten aangezien ik m'n games altijd op dezelfde manier afsluit).

3 December 2015, 17:29:04
VossyNL
Super Member
*

PSN/SEN ID: VossyNL

MBG Events:
Georganiseerd: 12
Ingeschreven: 54

Voorzitter MBG FIFA BOND

VossyNL VossyNL
« Antwoord #1 Gepost op: 3 December 2015, 17:29:04 »

Ik heb het zelfde probleem! Ook maakt hij dan veel meer geluid als het afsluiten langer duurt.
3 December 2015, 17:40:54
rasgyn
immer imposante titelhouder der generale ... dingus
MBG Redactie
Super Member
*

PSN/SEN ID: rasgyn

MBG Events:
Georganiseerd: 10
Ingeschreven: 96

Ludus mea arena est

https://www.facebook.com/ @RamonArts
« Antwoord #2 Gepost op: 3 December 2015, 17:40:54 »

ik heb het als er iets mis is gegaan met de game zelf. Zoals een vastloper of een freeze. Ik weet niet wat het is, maar mijn gok is een soort memory leak ofzo. Waarbij het systeem nog teveel aan het doen is en nog "vast zit".

4 December 2015, 12:50:00
McHCM
De vraag maar raak!
MBG moderator
Super Member
*

PSN/SEN ID: McHCM

MBG Events:
Ingeschreven: 142

AFCA vs ID&T

McHCM @johanteunissen
« Antwoord #3 Gepost op: 4 December 2015, 12:50:00 »

Heb het af en toe zeker geen 2 x per week.. maar heb helaas geen oplossing voor je..
Heb het ook net als ramon wanneer ik een vast loper heb of te veel dingen tegelijk of te snel wil doen

4 December 2015, 13:55:45
valkyrio
MBG Redactie
Super Member
*

MBG Events:

valkyrio_BE
« Antwoord #4 Gepost op: 4 December 2015, 13:55:45 »

Ik heb het zelfde probleem! Ook maakt hij dan veel meer geluid als het afsluiten langer duurt.

Hoe vaak heb jij last van dit probleem ? Ook meerdere keren per maand ?

Ik denk dat het iets te maken heeft met de harde schijf. Bij mij is dit begonnen nadat ik tijdens een bepaalde periode heel wat games had verwijderd en andere dan weer had ge´nstalleerd. De harde schijf heeft toen vrij hard moeten werken en volgens mij is er toen iets fout gegaan ofzo. Ik ga straks m'n harde schijf eens defragmenteren (kan je doen als je je PS4 opstart in de veiligheidsmodus), misschien lost dat het probleem op.

4 December 2015, 14:04:40
VossyNL
Super Member
*

PSN/SEN ID: VossyNL

MBG Events:
Ingeschreven: 54

Voorzitter MBG FIFA BOND

VossyNL VossyNL
« Antwoord #5 Gepost op: 4 December 2015, 14:04:40 »

Ik denk dat het iets te maken heeft met de harde schijf. Bij mij is dit begonnen nadat ik tijdens een bepaalde periode heel wat games had verwijderd en andere dan weer had geïnstalleerd. De harde schijf heeft toen vrij hard moeten werken en volgens mij is er toen iets fout gegaan ofzo. Ik ga straks m'n harde schijf eens defragmenteren (kan je doen als je je PS4 opstart in de veiligheidsmodus), misschien lost dat het probleem op.

Ik speel de laatste tijd niet meer zo heel veel. Had het van de week met rainbow six en daarvoor meerdere malen met battlefield als ik het me nog goed herinner.. Verder heb ik hem wel veel aan staan om Sportify te luisteren of met het kijken van series via Netflix en dan kan hij zo 4 uur aanstaan en dan heb ik nooit ergens last van!
4 December 2015, 15:01:42
Afekx
MBG Team
Senior Member
*

PSN/SEN ID: Afekx

MBG Events:
Georganiseerd: 28
Ingeschreven: 38

لا شيء واقع مطلق بل كل ممكن

« Antwoord #6 Gepost op: 4 December 2015, 15:01:42 »

Ik denk dat het iets te maken heeft met de harde schijf. Bij mij is dit begonnen nadat ik tijdens een bepaalde periode heel wat games had verwijderd en andere dan weer had ge´nstalleerd. De harde schijf heeft toen vrij hard moeten werken en volgens mij is er toen iets fout gegaan ofzo. Ik ga straks m'n harde schijf eens defragmenteren (kan je doen als je je PS4 opstart in de veiligheidsmodus), misschien lost dat het probleem op.

Ik heb het niet _zo_ vaak, maar ik speel niet zo intensief als jij.  Naar mijn gevoel is hij 't beginnen doen na de laatste systeemupdate (9 november was de laatste blijkbaar).  Het zou me verwonderen moest het aan je harde schijf liggen.  Het lijkt me eerder een probleem met het besturingssysteem waar sommige processes niet afsluiten en de playstation bijgevolg weigert om af te sluiten.  Ik krijg trouwens ook geen foutmelding dat het bestandensysteem corrupt zou zijn als ik de playstation daarna terug opstart.

لا شيء واقع مطلق بل كل ممكن
Alta´r Ibn-La'Ahad, Assassin's Creed
letterlijk: nothing is absolutely real, but everything is possible
4 December 2015, 15:53:02
valkyrio
MBG Redactie
Super Member
*

MBG Events:

valkyrio_BE
« Antwoord #7 Gepost op: 4 December 2015, 15:53:02 »

Ik heb het niet _zo_ vaak, maar ik speel niet zo intensief als jij.  Naar mijn gevoel is hij 't beginnen doen na de laatste systeemupdate (9 november was de laatste blijkbaar).  Het zou me verwonderen moest het aan je harde schijf liggen.  Het lijkt me eerder een probleem met het besturingssysteem waar sommige processes niet afsluiten en de playstation bijgevolg weigert om af te sluiten.  Ik krijg trouwens ook geen foutmelding dat het bestandensysteem corrupt zou zijn als ik de playstation daarna terug opstart.

Nu je het zo zegt; dit probleem is bij mij inderdaad begonnen vlak na de laatste firmware update! En inderdaad, ik krijg nooit een foutmelding wanneer ik de console weer opstart na de 3 beeps. Op de PS3 gebeurde dit soms ook (wel veel minder dan nu het geval is) maar daar kreeg ik toen wel iedere keer een foutmelding na het opnieuw starten.

7 December 2015, 12:35:40
TvR_NL
Counting all the ........ in the room, Well I'm definitely not alone.
Super Member
*

PSN/SEN ID: TvR_NL

MBG Events:
Georganiseerd: 31
Ingeschreven: 106

« Antwoord #8 Gepost op: 7 December 2015, 12:35:40 »

ja, herken het. niet dat ik zo vaak gamed maar als ik dat doe komt het wel eens voor.

heb zelf het idee dat je eerst alle games en overige dingen af moet sluiten voordat je de PS4 uit zet, zodat programma's rustig afgesloten kunnen worden

7 December 2015, 16:39:44
McHCM
De vraag maar raak!
MBG moderator
Super Member
*

PSN/SEN ID: McHCM

MBG Events:
Ingeschreven: 142

AFCA vs ID&T

McHCM @johanteunissen