Pagina's: 1 2 [3] 4
  E-mail dit topic  |  Print  

Auteur Topic: poort forwarding of dmz  (gelezen 9243 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
25 April 2016, 09:48:58
McHCM
De vraag maar raak!
MBG moderator
Super Member
*

PSN/SEN ID: McHCM

MBG Events:
Georganiseerd: 12
Ingeschreven: 142

AFCA vs ID&T

McHCM @johanteunissen
« Antwoord #20 Gepost op: 25 April 2016, 09:48:58 »

Beide al eens uitgenodigd?

Kan misschien afhankelijk zijn wie er host vand e party is

ja hij mij ik later hem. beide een paar x zelfs maar altijd de melding geen chat mogelijk vanwge nat type

1 Mei 2016, 21:46:50
Freak83
Super Member
*

PSN/SEN ID: Freak83

MBG Events:
Georganiseerd: 9
Ingeschreven: 24

Veel te veel games om te spelen!

« Antwoord #21 Gepost op: 1 Mei 2016, 21:46:50 »

We moeten het nog eens proberen.
Heb mijn modem een x uitgezet. En tot nu toe alleen maar nat type 2 gehad. En bij allebei UPnP aan dus misschien was dat ff nodig.

Tijdreizen doen we al, het is alleen eenrichtingsverkeer.
2 Mei 2016, 10:10:43
Afekx
MBG Team
Senior Member
*

PSN/SEN ID: Afekx

MBG Events:
Georganiseerd: 28
Ingeschreven: 38

لا شيء واقع مطلق بل كل ممكن

« Antwoord #22 Gepost op: 2 Mei 2016, 10:10:43 »

Heb mijn modem een x uitgezet. En tot nu toe alleen maar nat type 2 gehad. En bij allebei UPnP aan dus misschien was dat ff nodig.

Zelfs met UPnP zal je Playstation nog steeds Type 2 rapporteren.  Type 1 betekent (eigen interpretatie) dat je rechtstreeks aan het internet hangt, zonder dat er ergens een stateful router tussen zit.  Als je een stateful router hebt zal je PS4 Type 2 rapporteren. Een stateful router houdt bij welke verbindingen je hebt gemaakt (NAT) en welke inkomende verbindingen je toelaat (geconfigureerd d.m.v. UPnP), of een combinatie hiervan.  Type 3 betekent dat je effectief (gedeeltelijk) geblokkeerd wordt door je router/firewall.

Je router herstarten kan idd wel eens wat problemen oplossen.  Als de "state" van je router inconsistent is kan herstarten wel eens de oplossing bieden.  Ik vraag me ook af wat de kans is dat je PlayStation zegt dat je een NAT probleem is terwijl ze zelf problemen hebben met hun servers (geen connectie kunnen maken kan idd betekenen dat je NAT settings fout zijn, maar evenzeer dat (een van) hun servers plat ligt.)

لا شيء واقع مطلق بل كل ممكن
Alta´r Ibn-La'Ahad, Assassin's Creed
letterlijk: nothing is absolutely real, but everything is possible
2 Mei 2016, 22:19:18
kdcookie
MBG moderator
Super Member
*

PSN/SEN ID: kdcookie

MBG Events:
Georganiseerd: 69
Ingeschreven: 125

kenny.dekock
« Antwoord #23 Gepost op: 2 Mei 2016, 22:19:18 »

achter router, zonder dmz of port forwarding in te stellen, lukt het gewoon niet om nat type 1 te krijgen

ik had modem van telenet (provider) met ingebouwde router, dus mocht alles doen qua instellingen, ik bleef nat type 2 hebben.
ook op de router zelf, dmz geprobeerd, port forwarding,... niets hielp

ik had nochtans bij de installatie gevraagd naar een zonder ingebouwde router, maar ze waren blijkbaar niet op voorraad.
heb er 80 euro nog mogen voor betalen voor een nieuwe, maar nu zit ik achter mijn eigen router , door dmz "rechtstreeks" op internet, en ps4 type 1
4 Mei 2016, 16:25:23
Chielo36
GeZeLLiGhEiD MbG fAmiLiE
Super Member
*

PSN/SEN ID: Chielo36

MBG Events:
Georganiseerd: 10
Ingeschreven: 29

M'n middelste zoon

« Antwoord #24 Gepost op: 4 Mei 2016, 16:25:23 »

Doet alles het nu goed Freak?
Anders zoals ik al zei, verbindt playstation met kabel rechtstreeks op modem met kabel.
Volgens mij bedoelt kdcookie dat ook

6 Mei 2016, 13:16:52
PenDragon-007
Senior Member
*

PSN/SEN ID: PenDragon-007

MBG Events:
Georganiseerd: 13
Ingeschreven: 65

Teamplay Above Win

« Antwoord #25 Gepost op: 6 Mei 2016, 13:16:52 »

Ik heb XS4ALL en die hebben tegenwoordig een beleid om te zoeken naar apparaten die niet achter een firewall staan, en daarmee gevoelig zijn voor ddos aanvallen of makkelijk de aanvallen kunnen doen.

Ik had mijn ps4 in DMZ host staan, dus dit was een gevoelig apparaat.
Zij blokkeerde mijn  internet totdat ik de ps4 uit de DMZ zone had gehaald.

nu heb ik weer moderate met blops (dit was in de DMZ open)

dus nu ben ik rustig aan het kijken naar andere optie.

6 Mei 2016, 14:51:48
Chielo36
GeZeLLiGhEiD MbG fAmiLiE
Super Member
*

MBG Events:

M'n middelste zoon

« Antwoord #26 Gepost op: 6 Mei 2016, 14:51:48 »

Playstation een vast ipadres geven  Rollende ogen

7 Mei 2016, 16:41:04
Freak83
Super Member
*

PSN/SEN ID: Freak83

MBG Events:
Georganiseerd: 9
Ingeschreven: 24

Veel te veel games om te spelen!

« Antwoord #27 Gepost op: 7 Mei 2016, 16:41:04 »

Anders zoals ik al zei, verbindt playstation met kabel rechtstreeks op modem met kabel.

Tot nu toe nergens geen problemen meer mee gelukkig. Dus ik verander niks meer.

Tijdreizen doen we al, het is alleen eenrichtingsverkeer.
14 Mei 2016, 12:50:57
Chielo36
GeZeLLiGhEiD MbG fAmiLiE
Super Member
*

MBG Events:

M'n middelste zoon

« Antwoord #28 Gepost op: 14 Mei 2016, 12:50:57 »

Tot nu toe nergens geen problemen meer mee gelukkig. Dus ik verander niks meer.

Grijns Gelijk heb je, als je geen problemen heb geen veranderingen, want die veroorzaken toch vaak problemen  Huh?

2 Juli 2016, 08:53:53
Becat72
Junior Member
*

PSN/SEN ID: becat72

MBG Events:
Georganiseerd: 6
Ingeschreven: 19

« Antwoord #29 Gepost op: 2 Juli 2016, 08:53:53 »

Leuke discussie dit. Ik meng me er ongevraagd ook maar even in Smiley.

Het hele doel van een DMZ is om 'onveilige' diensten op een apparaat gescheiden van het interne LAN beschikbaar te maken aan het internet. Bij mijn weten is het zo dat de ps4 zelf nooit actief diensten zoals (voice)chat of host van een game, 'aanbied' op het internet maar dat dit altijd via servers van Sony op het PSN loopt. Volgens mij is het dus zo dat de ps4 altijd zelf een connectie maakt van het interne LAN (of DMZ) naar de PSN servers. Dit is bij mijn weten ook zo als je een game host of een party host of iets dergelijks.

Het is dus ook niet nodig om poorten van buiten naar binnen toe te NAT'ten. Upnp wordt in dit geval alleen gebruikt om poorten van binnen naar buiten dynamisch open te zetten. Op zich niets mis mee maar daarmee wordt upnp verantwoordelijk gemaakt om de poorten op je firewall/router open te zetten. De systeemsoftware van je PS4 doet dat prima maar of de software van Activision of EA dat ook doet is maar de vraag Smiley, eerst de games maar eens bugvrij maken denk ik Smiley.

In het geval van de PS4 kan het geen kwaad om, voor alleen de PS4, alle verkeer van binnen (LAN) naar buiten (lees:PSN) teo te staan. Ik denk niet dat een hacker snel je PS4 lid maakt van een botnet ofzo dus het paranoia level mag in dit geval naar defcon 3 Smiley.

Afhankelijk wat voor router/firewall je hebt zou het het mooist zijn om je PS4 een vast ip adres te geven en in de firewall alle verkeer van dat ip adres naar buiten toe te staan, dan heb je niet meer van doen met upnp waardoor je een NAT TYPE 2 verbinding hebt, ook in je games. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat iets het dan niet doet. Upnp zou je, wat de PS4 betreft, dan uit kunnen zetten, is weer een security dingetje minder denk ik dan maar. Je wil per slot van rekening toch niet dat een apparaat gaat bepalen wat wel en niet door de firewall mag toch?

Let op, voor al je andere apparaten (iphones, androids, windows laptops) moet je wel degelijk op defcon 5 blijven hoor! Zo onveilig als wat! Zorg ook altijd voor goede, up-to-date virus en malware scanners en niet op rare linkjes in emails klikken enzo Smiley. Maar ja, ik ben dan ook behoorlijk paranoia  Brede lach

MBGclan: Playstation community voor Minder Bedreven Gamers

Neem contact met ons op!

Pagina's: 1 2 [3] 4
  E-mail dit topic  |  Print  

Ga naar: