Pagina's: [1]
  E-mail dit topic  |  Print  

Auteur Topic: uitleg: Beheren actieve- en minder actieve/persoonlijke en Event games  (gelezen 3859 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
9 September 2009, 19:37:15
Bram_76_NL
Niet schieten is ook mis!
Super Member
*

PSN/SEN ID: Bram_76_NL

MBG Events:
Georganiseerd: 13
Ingeschreven: 24

2 less time in 24hrs!

« Gepost op: 9 September 2009, 19:37:15 »

Opnieuw is het beheren van persoonlijke games aangepast zodat je gamecollectie eenvoudiger te beheren is. Daarnaast is er nu ook een mogelijkheid om per game, via de e-mail, op de hoogte gehouden te worden over georganiseerde MBG events.

Verschil tussen actieve of minder actieve/persoonlijke games:
Van actieve games kun je maximaal 5 games toevoegen aan je gamecollectie. Dit zijn de games die je (nog steeds) actief speelt. En waar (nieuwe) leden jou als vriend op uit zullen kiezen. Van minder actieve/persoonlijke games kun je er net zoveel toevoegen als dat er op de gamepagina staan weergegeven. Het aantal leden dat een game als minder actief heeft opgegeven wordt weergegeven op het tabblad bij “Minder actief” bij de betreffende game op de gamepagina.

Games toe voegen als actieve- of minder actieve/persoonlijke game
Om een game aan jouw game collectie toe te voegen als actieve- of minder actieve/persoonlijke game moet je altijd eerst naar de pagina "games" gaan. Op die pagina zoek je uit de lijst met games de game die je zelf hebt en toe wilt voegen als actieve- of minder actieve/persoonlijke game. Toevoegen doe je door naast de game te klikken op "HEB IK!". Na het aanklikken kun je kiezen of je de game als "actieve-" of  "minder actieve/persoonlijke" game toe wilt toevoegen aan je persoonlijke gamecollectie door het vinkje weg te laten of juist te plaatsen bij: "Ik ben minder actief met deze game."

Na het invullen van de overige gegevens kunt je door "Hou me op de hoogte van nieuwe events bij deze game." aangeven of je, via e-mail, op de hoogte gehouden wilt worden over de georganiseerde MBG events voor deze game. (Zie onderaan voor meer uitleg over de Event Mailing List).
Kies voor “opslaan” om de game op te slaan in jouw eigen gamecollectie.

NB: Via je persoonlijke gamecollectie kun je, onderaan je games, via de link "Hou me op de hoogte van nieuwe events van deze games." in een keer al je games toevoegen aan je Event Mailing List. (Zie onderaan voor meer uitleg over de Event Mailing List).

Mijn favoriete game staat niet op de gamepagina
Aan de rechterkant op de gamepagina vind je een blok met de naam "Game suggestie indienen". Daaronder is een invulveld waarin je de ontbrekende game aan kunt geven. Iemand van het MBG-Team zal deze game daarna voor je aanmaken. Let wel dan niet alle games aangemaakt worden om e.e.a. overzichtelijk te houden. Zeer oude games of games die alleen offline gespeeld kunnen worden worden bijvoorbeeld niet aangemaakt.

Games wijzigen, verwijderen of verplaatsen naar je actieve of minder actieve/persoonlijke games en game aanmerken om op de hoogte gehouden te willen worden over MBG events
Klik op "Mijn game collectie" in je profielblok (rechtsboven op diverse pagina’s buiten het forum) of op de link "Ga naar mijn gamecollectie" op jouw persoonlijke totaal overzicht (onderaan op de homepage). 

Je krijgt dan je persoonlijke game overzicht te zien, met twee tabbladen, waar bovenaan je actieve games- en onderaan je minder actieve/persoonlijke games worden weergegeven. Als je games aan je collectie hebt toegevoegd komen er naast de gamenamen de volgende afbeeldingen te staan (indien van toepassing):
  • een "envelopje" () om via de e-mail op de hoogte gehouden te worden over MBG events voor de deze game 
  • een "blad met pijl omlaag" () om je actieve game te verplaatsen naar minder actieve game of een "blad met pijl omhoog" () om je minder actieve/persoonlijke game te verplaatsen naar je actieve game lijst. 
  • een “potlood” () om de game te wijzigen.
  • een “kruisje” () om de game te verwijderen uit jouw gamecollectie.

Games toevoegen aan Event Mailing List
Een nieuwe toevoeging is de mogelijkheid om per game, via e-mail, op de hoogte gehouden te worden van (nieuw) georganiseerde MBG events voor die game.

Via het tabblad "Events" op je persoonlijke gamecollectie pagina kun je door middel van een keuzemenu games toevoegen aan je Event Mailing List en via je persoonlijke gamecollectie kun je, onderaan je games, via de link "Hou me op de hoogte van nieuwe events van deze games." in een keer al je games toevoegen aan je Event Mailing List.

Voor games die op je Event Mailing List staan ontvang je een e-mail:
  • Als er een MBG event voor de game wordt georganiseerd
  • Op de dag dat het event voor deze game plaatsvindt zodat je (misschien) nog mee kunt doen.

Nadat je games hebt toegevoegd aan je Event Mailing List zie je, indien van toepassing, onderaan op de Event Mailing List pagina een overzicht met aankomende MBG events die je dan mogelijk interesseren. Ook krijg je op deze pagina een overzicht te zien met aankomende events waarvoor je jezelf hebt ingeschreven mocht dat zo zijn.

NB: Games die wél op je Event Mailing List staan maar niet zijn opgenomen in je persoonlijke gamecollectie kun je eenvoudig als actieve of minder actieve/persoonlijke game toevoegen door te klikken op het icoon

Mochten het niet duidelijk zijn of als jullie vragen of opmerkingen hebben dan horen we dat graag.

Dus nog even in het kort:

• Games toevoegen aan je gamecollectie: Via de pagina "games".
  • Naar je persoonlijke gamecollectie gaan: Via je profielblok (rechtsboven op diverse pagina’s buiten het forum) of via link "Ga naar mijn gamecollectie" op jouw persoonlijke totaal overzicht onderaan op de homepage
  • Naar je persoonlijke Event Mail List gaan:  Via je profielblok (rechtsboven op diverse pagina’s buiten het forum) of via link "Ga naar mijn gamecollectie" op jouw persoonlijke totaal overzicht onderaan op de homepage, en daarna klikken op tabblad "Events"
  • Games toevoegen aan je Event Mailing List: Via tabblad "Events" op je persoonlijke gamecollectie pagina
  • Klik op om via de e-mail op de hoogte gehouden te worden over MBG events voor de deze game 
  • Klik op om actieve game om te zetten naar minder actieve/persoonlijke game
  • Klik op om minder actieve/persoonlijke game om te zetten naar actieve game. 
  • Klik op om jouw gegevens bij de game te wijzigen
  • Klik op om de game te verwijderen uit jouw gamecollectie of van jouw Event Mailing List
  • Klik op om vanaf de Event Mailing List je games direct toe te voegen als actieve of minder actieve/persoonlijke game
« Laatste verandering: 25 Januari 2011, 22:20:33 door Bram_76_NL » Gelogd

26 November 2014, 10:30:02
bril87
MBG Team
Super Member
*

PSN/SEN ID: jdw8754321

MBG Events:
Georganiseerd: 34
Ingeschreven: 43

« Antwoord #1 Gepost op: 26 November 2014, 10:30:02 »

Ik schop dit topic weer even omhoog, om de aandacht op deze functie te richten. Ikzelf probeer regelmatig om mijn actieve games bij te werken. Graag wil ik iedereen vragen om dit ook bij te houden. Vooral voor nieuwe leden is het dan gemakkelijker om mbg'ers te vinden om samen mee te spelen!

26 November 2014, 11:39:47
Dragonkiss
1336.9
Junior Member
*

PSN/SEN ID: Dragonkiss-nl

MBG Events:
Georganiseerd: 0
Ingeschreven: 1

If u cant handle me, go play with your Wii

« Antwoord #2 Gepost op: 26 November 2014, 11:39:47 »

Wellicht is het een idee om de hyperlink naar de games toe ook te plaatsen in de profiel pagina

JD: 'He died?'
Kelso: 'I sure hope so else the autopsy is gonna be an bitch!'
17 Juni 2015, 10:51:34
VossyNL
Super Member
*

PSN/SEN ID: VossyNL

MBG Events:
Georganiseerd: 12
Ingeschreven: 54

Voorzitter MBG FIFA BOND

VossyNL VossyNL